۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 55346467

حسین فرکی مدعی است هیچکس در دنیای فوتبال نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت در هر تورنمنت و مسابقه‌ای را بدهد و به همین خاطر است.

نظر حسین فرکی درباره قرعه جام جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از  خبرورزشی، در شرایطی که تیم ملی توانسته جواز صعود به جام جهانی را به دست بیاورد، همچنان بحث زیادی درباره آینده نیمکت تیم ملی شکل گرفته است و دراگان اسکوچیچ موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد. در این بین حسین فرکی سرمربی اسبق فولاد و سپاهان که توانسته با این دو تیم عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد و مدتی نیز به عنوان مربی در تیم ملی فعالیت داشته، به بحث در خصوص شرایط تیم ملی پرداخته است.

گروه آسانی نداریم و چطور این بحث شکل گرفته است؟

فرکی در ابتدای صحبت‌هایش درباره قرعه تیم ملی در جام جهانی می‌گوید: در مورد قرعه‌کشی انجام شده و گروه‌بندی به عقیده من برخلاف چیزی که خیلی‌ها می‌گویند گروه آسانی نداریم و هر دو تیمی که مشخص شدند همگروهی ما هستند از تیم‌های خوب مسابقات محسوب می‌شوند و کیفیت فنی و آنها مشخص است و تعجب می‌کنم چطور می‌گویند در گروه آسانی قرار داریم و صحبت از صعود به مرحله بعد مطرح می‌شود. من کاری به گروه‌های دیگر ندارم. یک نگاه به وضعیت تیم خودمان است و یک نگاه به دو تیمی که همگروه ما هستند و تیم دیگری که قرار است در مسابقات پلی آف مشخص شود. به طور طبیعی در هر گروه از رقابت‌های جام جهانی دو تیم هستند که خود را بالقوه مدعی صعود به دور بعد می‌دانند و دو تیم دیگر که قصد دارند تلاش کنند تا تیم‌های بالاتر را شکست داده و با نتایج خوب بتوانند شرایط صعود را برای خودشان رقم بزنند. تیم ما در حال حاضر در دسته دوم قرار می‌گیرد.

چرا صعود به مرحله بعدی مطالبه ما شده است؟

سوال بعدی حسین فرکی به این موضوع اختصاص داشت که چرا باید از تیم ملی انتظار صعود داشت: ما تیم خوبی داریم ولی صعود به دور حذفی مسابقات که تبدیل به یک مطالبه از سوی فوتبالدوستان شده است اتفاقی است که ما در تاریخ فوتبالمان آن را تجربه نکردیم و قرار است یک موضوع جدید در فوتبال ما باشد. این کار نیازمند این است که ما تیمی آماده و کامل در اختیار داشته باشیم و درگیر اتفاقات مختلف که به تیم ما ضربه می‌زند از جمله مصدومیت و موارد این چنینی نباشیم و در کنار آن تدارک خوبی در ماه‌های باقی مانده تا جام جهانی داشته باشیم و بتوانیم سطح خودمان را تا آن موقع ارتقا دهیم و در کنار آن مواردی مثل شانس و مسائل داوری و... هم باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که شرایط برای صعود ما فراهم باشد. این اتفاق غیر ممکن نیست ولی کار سختی است و همانطور که گفتم تا کنون اتفاق نیافتاده است و نباید با آن ساده برخورد کرد.

سلام مرا به مربی تضمین دهنده برسانید

پیشکسوت فوتبال ایران درباره بحث‌هایی که درباره تغییرات احتمالی روی نیمکت تیم ملی شکل گرفته، گفت: قبلاً در مقاطع مختلف در این مورد صحبت‌ کرده‌ام و حرفم هنوز همان است. اسکوچیچ در شرایط سختی تیم ملی را تحویل گرفت و ما حتی امید نداشتیم از دوره پیش مقدماتی صعود کنیم چرا که تقریباً حذف شده بودیم و شانس اندکی برای صعود داشتیم ولی این اتفاق افتاد و در دور نهایی هم با نتایج خوب و به عنوان سرگروه راهی جام جهانی شدیم و مجموع اینها برایند یک عملکرد خوب از سوی اسکوچیچ است و من عقیده دارم تنها کسی که در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی باید بنشیند خود اسکوچیچ است و اگر قرار است مربی دیگری را جایگزین او کنیم باید از او ضمانت بگیریم و تضمین بدهد که تیم ملی را راهی دور بعدی می‌کند و اگر چنین سرمربی در سراسر دنیا وجود دارد سلام من را به او برسانید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید