بورس امروز روند نوسانی را پشت سر گذاشت. به گفته کارشناسان بازار در آخرین روز کاری هفته روند متعادل و روبه بالایی به خود می‌گیرد.

پیش‌بینی بورس برای فردا چهار شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰/ رشد بورس تا کی ادامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز رشد دو هزار واحدی را داشت و در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی ایستاد.

سهیلا نقی‌پور، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: با توجه به واکنش بازار به اخبار مثبت، مشاهده عمق مظنه سفارشات و ارزش معاملات امروز، پیش‌بینی می‌شود فردا بازاری متعادل و روبه بالا داشته باشیم.

وی با اشاره به معاملات امروز خاطرنشان می‌کند: امروز بازار پر عرضه‌ای داشتیم به طوری که شاخص کل در ابتدای معاملات شش هزار واحد منفی شد. اما در نیمه دوم بازار رشد کرد تا از ادامه‌دار بودن عرضه‌ها جلوگیری کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: ارزش معاملات به بیش از پنج هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز که عدد ۹ هزار میلیارد تومان بود کمتر شد. ولی به طور کلی قرار گرفتن ارزش معاملات در بالای پنج همت اتفاق مثبتی است. این شرایط جای نگرانی ندارد و به معنای وجود خریدار در بازار است.

پیش‌بینی بورس برای فردا چهار شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰/ رشد بورس تا کی ادامه دارد؟

کدام صنایع بورس وضعیت بهتری داشتند؟

نقی‌پور توضیح می‌دهد: امروز گروه‌های خودرویی و فرآورده‌های نفتی، فعالیت‌های کمکی و پالایشی‌ها در بورس وضعیت خوبی داشتند. نماد شپنا لیدر پالایشی‌ها با ۶۷ میلیارد تومان خرید حقیقی‌ها صف خرید بود در صورتی که نماد شبندر و شتران در قیمت صفر تابلو معامله می‌شدند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: همچنین توجه خریداران به نمادهای گروه سایپایی و نماد خساپا بود. با پول عجیبی امروز وارد شپنا شد که بخشی از این پول از جنس بازار نبود کلیت گروه و مثبت نگه داشت. ولی در مجموع کلیت بازار امروز با ۴۲۲ نماد مثبت و ۲۰۴ نماد منفی، متعادل مثبت کارش رو به پایان رساند.

نقی‌پور با اشاره به وضعیت کامودیتی‌ها می‌گوید: پیشنهاد خرید سهام کامودیتی‌محور که نیمی از ارزش کل بازار را دارند داده می‌شود. چراکه افزایش قیمت کامودیتی‌ها و تاثیر آن در گزارشات شرکت‌های داخلی دیده می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید می‌کند: در این روزهای بورس همانند گذشته باید محافظه کارانه باید عمل کرد. زیرا در این روزها در برخی نمادها با عرضه‌هایی روبروی هستیم که در روز گذشته صف خرید بودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید