منابع وابسته به سازمان ملل با اشاره به اینکه میلیونها یمنی در ماه مبارک رمضان از غذای کافی برخوردار نیستنند خواستار ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم یمن شدند.

سازمان ملل: میلیونها یمنی در ماه رمضان غذای کافی ندارند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه در حساب توئیتری خود اعلام کرد که همزمان با وخامت اوضاع معیشیتی در یمن میلیون‌ها شهروند این کشور در ماه رمضان از غذای کافی برخوردار نیستند.

این دفتر همچنین خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن شد.

صلیب سرخ جهانی هم یکشنبه گذشته اعلام کرد که نیازهای مردم یمن بسیار زیاد و فراتر از حد تصور است.

اداره مهاجرت سازمان ملل متحد نیز هفته گذشته تعداد افرادی که در یمن زیر خط فقر زندگی می‌کنند را ۲۵ و نیم میلیون نفر اعلام کرد.

گفتنی است که روز گذشته دیوید گریسلی هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در پی اعلام آتش‌بس در این کشور از کشورهای کمک‌کننده به یمن خواست تا حمایت‌های مالی و بشردوستانه خود را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، هماهنگ‌کننده سازمان ملل ضمن درخواست برای افزایش کمک‌رسانی به یمن خواستار سرعت بخشیدن کشورهای کمک‌کننده به یمن به تعهدات خود در این خصوص شد.

گریسلی افزود که افراد فعال در امور بشردوستانه در تلاش هستند تا حضور خود را در مناطقی از یمن که پیشتر دسترسی به آنها ممکن نبود، افزایش دهند.

وی همچنین از پایبندی طرف‌های درگیر به آتش‌بس اعلام شده در یمن استقبال و تاکید کرد که چنانچه این آتش‌بس به طور کارآمد اجرا شود، تا حد زیادی از رنج یمنی‌ها کاسته می‌شود.

آتش‌بس دوماهه در یمن از روز دوم آوریل وارد مرحله اجرایی شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید