یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا گفت، زمان تلاش احتمالی چین برای بازپس گرفتن تایوان با اعمال زور، پیش‌بینی ناپذیر است.

 آمریکا: زمان حمله چین به تایوان قابل‌ پیش‌بینی نیست
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا گفت، زمان تلاش احتمالی چین برای بازپس گرفتن تایوان با اعمال زور، پیش‌بینی ناپذیر است. او همچنین گفت ظاهرا پکن دارد از حمله روسیه به اوکراین درس می‌گیرد.

به گزارش وبسایت روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، آدمیرال ساموئل پاپارو، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا همچنین بر اهمیت «هوشیاری مداوم» تاکید کرد.

او ظاهرا در اظهارات خود، نظرات فیلیپ دیویدسون، فرمانده سابق ناوگان هند - اقیانوس آرام آمریکا را مورد انتقاد قرار داد که در سال گذشته گفته بود ممکن است چین در «شش سال آینده» به تایوان حمله کند.

پاپارو سخنان دیویدسون را بر اساس سخنرانی‌های رهبران چین توصیف کرده و به خبرنگاران گفت: معتقدم که چشم‌انداز یک وحدت اجباری احتمالی، بسیار بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است.

او با اشاره به «عوامل متعدد و پیچیده‌ای» که در تصمیم‌گیری پکن در مورد الحاق تایوان با اعمال فشار نقش دارند - از جمله بررسی بحران اوکراین - گفت: خطاب به کسانی که باور دارند می‌توانیم به طریقی نفسی تازه کنیم، استراحت کنیم و یا کوتاه بیاییم باید بگویم من از چنین کاری حمایت نمی‌کنم، چون طبیعت بسیار غیرقابل پیش‌بینی است.

تایوان در سال ۱۹۴۹ و به‌دنبال یک جنگ داخلی از چین جدا شد و چین از همان سال تا به امروز تلاش کرده این جزیره خودمختار را مجددا تحت سلطه خود درآورد.

همزمان با مشخص‌تر شدن وضعیت در اوکراین، توجهات به سوی تایوان جلب شده است، نقطه بحرانی نظامی که می‌تواند آمریکا را به مناقشه با چین کشانده و همچنین تهدید امنیتی قابل‌توجهی برای ژاپن به حساب بیاید. تایوان تنها ۱۷۰ کیلومتر با جزایر سنکاکوی ژاپن در دریای چین شرقی فاصله دارد. چین بر سر این مجمع‌الجزایر نیز ادعای مالکیت دارد.

ژاپن

این فرمانده آمریکا درباره همکاری‌های امنیت منطقه‌ای میان آمریکا و ژاپن گفت که هرگز چنین نزدیکی و همگرایی در این اتحاد درخصوص فهم استراتژی آمریکا در هند-اقیانوسیه ندیده است، استراتژی که به دنبال بازدارندگی در برابر تهاجمات احتمالی در این منطقه است، جایی که چین در آن جسورتر و قاطع‌تر شده است.

کره‌شمالی

پاپارو همچنین نسبت به آزمایش‌های تسلیحاتی مداوم کره شمالی ابراز نگرانی عمیق کرد، آزمایش‌هایی از جمله پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پییما در ۲۴ مارس.

او گفت، آمریکا در حال بررسی چند گزینه برای نمایش تعهد واشنگتن به امنیت کره‌جنوبی در پاسخ به رفتار تحریک‌آمیز کره شمالی است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در میان افزایش سرعت و مقیاس پرتاب‌ موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ، ارتش آمریکا در میانه ماه مارس گفت که تمرینی نظامی با حضور جنگنده‌های نظامی انجام داده است که از یک ناو هواپیمابر در دریای زرد برخاستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید