اصفهان در آخرین سال قرن گذشته با آزادی ۷۵۲ زندانی جرایم غیرعمد، خودش را در صدر فهرست آزادی‌ها قرار داده و در ادامه متولیان امر در آذربایجان شرقی با فراهم نمودن زمینه آزادی ۵۵۲ محبوس و مسئولین قضائی استان فارس با محیا کردن مقدمات رهایی ۴۶۷ زندانی واجد شرایط، در ردیف‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

آمار عجیب از زندانی شدن مردان ایرانی بخاطر مهریه!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس هیات امنای ستاد دیه گفت: در سال گذشته ۱۴۹۹ مرد به دلیل عدم پرداخت مهریه روانه زندان شدند.

سید اسدالله جولایی در رابطه با عملکرد ستاد دیه گفت: سال ۱۴۰۰ علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جشن‌های گلریزان اما خیرین خداجوی کشور سنگ تمام گذاشتند و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خود و در قالب پویش‌ها و آئین‌های مجازی زمینه آزادی ۷۶۱۱ زندانی مرد و ۳۴۵ محکوم زن بدهکار در جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان غیرعمد قرار دارند

وی مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش تا میزان ۴۵ درصد محکومٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیا دم گذشت گردید.

رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور با تفکیک جرایم زندانیان مساعدت شده گفت: در حوزه مددجویان بدهکار دیه، تعداد ۱۱۰ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی، ۱۰۱ محکوم به علت عدم استطاعت در ایفای تعهدات مرتبط با حوادث کارگاهی و ۸۲ محبوس نیازمند نیز به سبب ناتوانی در پرداخت دیات شبه عمد در بند حبس حضور داشتند که غالی این افراد با مشارکت آحاد مختلف اجتماعی از بند زندان نجات یافتند.

حبس ۱۵۰۰ مرد ایرانی به دلیل مهریه‌های پرداخت نشده

وی با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد افراد استخلاص یافته بدهکاران مالی بوده‌اند، افزود: محکومان گرفتار به واسطه صدور یا امضا اوراق بانکی (چک یا سفته) با ۵۴۸۷ مددجو در شمار پرجمعیت‌ترین دسته زندانیان غیرعمد قرار گرفته و محکومان به ایفای تعهدات مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب با ۱۴۹۹ و ۶۷۷ محبوس در رتبه‌های بعد قرار دارند.

جولایی گفت: پس از تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث در سال ۱۳۹۵ خوشبختانه آمار بدهکاران دیه‌های فوتی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی، کاهش محسوسی داشته است، به نحوی که سال گذشته به علت کنترل ورودی رانندگان به بندهای زندان، استان‌های ایلام و خراسان‌جنوبی هیچ زندانی محکوم دیه‌ای در ارتباط با سوانح جاده‌ای در آمار عددی خود نداشتند.

صدر استخلاص‌ها به اصفهان تعلق دارد

رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور در خصوص استان‌های فعال در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: اصفهان در آخرین سال قرن گذشته با آزادی ۷۵۲ زندانی جرایم غیرعمد، خودش را در صدر فهرست آزادی‌ها قرار داده و در ادامه متولیان امر در آذربایجان شرقی با فراهم نمودن زمینه آزادی ۵۵۲ محبوس و مسئولین قضائی استان فارس با محیا کردن مقدمات رهایی ۴۶۷ زندانی واجد شرایط، در ردیف‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید