استخوان‌های فیلمبرداری شده در بلوار بهمن شهر یزد واقع در بیابان‌های پشت کشتارگاه قدیم، بین خاک و نخاله‌های تخلیه شده که حدودا بیش از ۱۰ سال از تخلیه آن‌ها می‌گذرد در نقطه‌ای دور افتاده قرار داشت که پس از مراجعه به محل یاد شده مقداری استخوان انسان مشاهده شد.

ماجرای استخوان‌های کشف شده انسان در بلوار بهمن یزد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به تازگی فیلمی از بقایای اجساد انسان توسط یک شهروند در شبکه‌های اجتماعی یزد دست به دست شد و فیلم‌بردار مدعی شد که این فیلم‌ها را در محدوده آرامستان خلدبرین، پشت سنگتراشی‌ها گرفته است.

در این فیلم چند دقیقه‌ای، جمجمه استخوان دست و پا و حتی دندان‌های بازمانده از انسان به نمایش در آمده و در کنار این استخوانها، گونی‌های رها شده نیز به چشم می‌خورد.

در ابتدا مسوولان آرامستان یزد پس از بررسی پنج روزه از محدوده اطراف خلدبرین، این فیلم را متعلق به آن مجموعه ندانستند و اعلام کردند این فیلم احتمالا مربوط به نقاط دیگر استان یزد و یا شهرهای اطراف باشد.

همچنین آن‌ها با بیان اینکه بر اساس تاریخ ارسال فیلم، طی بررسی و بازدیدهای میدانی از اطراف خلدبرین، بقایایی از اجساد فوت شده در آرامستان خلدبرین مشاهده نشده، مراجعه شخص تصویربردار به سازمان آرامستان‌ها و ارائه آدرس دقیق برای بررسی بیشتر را خواستار شدند.

تکذیب وجود استخوان در آرامستان یزد از سوی مسوولان این مرکز در فضای مجازی باز نشر شد تا اینکه فردی که فیلم استخوان‌ها را گرفته بود به آرامستان مراجعه و آدرس دقیق را در اختیار مسوولان خلدبرین قرار داد.

ادامه ماجرا را از قول رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد بخوانید.

سعید پاک سرشت در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت: قبل از مراجعه این فرد، تمام نقاط آرامستان یزد را جستجو کردیم که بقایایی از استخوان‌های ادعا شده کشف نشد و اعلام کردیم که در محدوده ما نیست.

به گفته وی، اما پس از حضور شخص تصویربردار و ارائه آدرس محل مورد نظر به اتفاق ایشان، عوامل نیروی انتظامی، اکیپ تشخیص هویت و عوامل سازمان آرامستان‌ها به محلی که فیلم پر شده بود مراجعه کردیم.

وی ضمن تایید این فیلم اظهار داشت: استخوان‌های فیلمبرداری شده در بلوار بهمن شهر یزد واقع در بیابان‌های پشت کشتارگاه قدیم، بین خاک و نخاله‌های تخلیه شده که حدودا بیش از ۱۰ سال از تخلیه آن‌ها می‌گذرد در نقطه‌ای دور افتاده قرار داشت که پس از مراجعه به محل یاد شده مقداری استخوان انسان مشاهده شد.

پاک سرشت یادآور شد: پس از صورتجلسه، استخوان‌های مورد اشاره جمع آوری و پس از انتقال به خلدبرین، برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد و بررسی‌های بیشتر آن دست پلیس و اعلام نتیجه از سوی پزشک قانونی می‌باشد و در صورتی که مجوز دفن این استخوان‌ها صادر شود آن را دفن می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بقایای کشف شده از اجساد مربوط به هیچکدام از آرامستان‌های رسمی شهر یزد نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید