بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۱۳۹۷/۱/۱ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با مبالغ جدید پرداخت می‌گردد.

توضیحات مهم بانک مرکزی درباره مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، در پی انتشار گزارشی مبنی بر اعلام برخی از بانک‌ها که فعلا بخشنامه جدید وام ازدواج ابلاغ نشده و مبلغ وام ازدواج همان ۷۰ میلیون تومان است، بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد.

با توجه به انتشار گزارش پرداخت تسهیلات ازدواج با تیتر «بخشنامه جدید نیامده و وام فعلا ۷۰ میلیون تومان است» در روز دوشنبه ۱۵ فروردین، بانک مرکزی توضیحاتی به شرح زیر ارایه کرد:

"بانک مرکزی بر اساس بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و جزء ۱ بند قانونی مذکور، موارد مربوط به پرداخت تسهیلات ازدواج در سال ۱۴۰۱ را طی بخشنامه شماره ۰۱/۳۰۳۹ مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده و در انتهای این بخشنامه تاکید کرده است ترتیبی از سوی شبکه بانکی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود. ‏‏‏‏‏‏‏‏ بر این اساس شبکه بانکی تا مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۷ فرصت دارد تا نسبت به ابلاغ بخشنامه مذکور به کلیه شعب در سراسر کشور اقدام کند.

لازم به تاکید است بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۱۳۹۷/۱/۱ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با مبالغ جدید پرداخت می‌گردد و صرفا تاخیر احتمالی در ابلاغ بخشنامه به یک شعبه مانعی برای پرداخت تسهیلات مذکور به متقاضیان نخواهد بود.

همچنین تاکید می‌گردد همانگونه که در بخش شرایط و دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سامانه مذکور آمده است، کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستند ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری ۱۰ رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود و متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌گردد، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند؛ بنابراین برای ثبت نام برای دریافت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در مرحله نخست نیازی به مراجعه به شعب بانک‌ها وجود ندارد.

بر خلاف ادعای مطرح شده در گزارش منتشر شده، سامانه ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به آدرس ve.cbi.ir بسته و مسدود نبوده و همزمان با تصویب و ابلاغ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی مجلس شورای اسلامی، بر اساس ضوابط و مبالغ جدید بروزرسانی شده است. مراجعه خبرنگار مربوطه به این سامانه و عدم اکتفا به اظهارات منبعی نامشخص منجر به رفع ابهام در این خصوص می‌شد.

از ابتدای سال جاری تا روز ۱۵ فرودین ماه بیش از ۵۰ هزار فقره ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سامانه مربوطه انجام شده است. بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور خود را ملزم به اجرای قوانین در راستای تکریم مردم و جوانان می‌داند و در سال جاری نیز به روال سال‌های گذشته نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود بویژه در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اقدام خواهد کرد. در همین راستا شبکه بانکی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۹۲۴ هزارمتقاضی، وام قرض‌الحسنه ازدواج اقدام کردند.

در پایان از آن خبرگزاری درخواست می‌گردد در خصوص انتشار اخبار و گزارش‌ها درباره موضوعات پولی و بانکی کشور بویژه مواردی که مورد توجه و حساسیت بخش زیادی از جامعه است دقت نظر بیشتری داشته باشد. "

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید