به گفته یک مقام انگلیسی، لندن در حال حاضر قصد ندارد دیپلمات‌های روسیه را از این کشور اخراج کند.

انگلیس قصد اخراج دیپلمات‌های روس را ندارد

به گزارش سلام نو، تابناک به نقل از "اسپوتنیک" نوشت: به ادعای این مقام انگلیس که نامی از او برده نشده، تعداد کمی از افسران اطلاعاتی روسیه در سفارت این کشور در لندن حضور دارند.

وی دوشنبه‌ شب افزود: تعدادی از شرکای اروپایی دیپلمات‌های روسیه که عمدتا افسران اطلاعاتی هستند را اخراج کرده‌اند. به دلیل اقداماتی که بعد از سالزبری انجام دادیم، در حال حاضر تعداد زیادی از آن دسته در سفارت روسیه در لندن نداریم. بنابراین در حالی که این امر را بررسی می‌کنیم، اما هیچ برنامه‌ای برای انجام آن نداریم.

گفتنی است، سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روسیه و انگلیس و دخترش در مارس سال ۲۰۱۸ در سالزبری در جنوب انگلستان با سم نوویچوک مسموم شدند. این مسمومیت کشنده بود و هر دو به بیمارستان انتقال یافتند.

این ماده سمی کمیاب ده‌ها سال پیش در اتحاد جماهیر شوروی تولید می‌شد. پس از آن نیز برخی کشورهای اروپایی آزمایش‌ بر روی این ماده را ادامه دادند. انگلیس پس از سوءقصد به اسکریپال روسیه را متهم به دست داشتن در این حمله کرد. بسیاری از کشورها نیز این ادعای انگلیس را تصدیق کرده و به مسئله واکنش نشان دادند. اما روسیه نیز قاطعانه این اتهام را رد کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید