کریت آبی دارای الگوی رنگی از نوارهای متقاطع مایل به آبی و مایل به سیاه است که توسط فضاهای میانی زرد مایل به سفید از هم جدا شده‌اند. آنها می‌توانند تا طول حدود ۱.۱ متر رشد کنند.

تصویری زیبا از سمی ترین مار جهان

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: مار کریت آبی، سمی‌ترین مار دنیا و آسیا به شمار می‌رود.

کریت آبی که به نام کریت مالایی نیز شناخته می‌شود، یک مار بسیار سمی از خانواده الاپید است. سم آن می‌تواند سیستم عضلانی قربانی خود را فلج کند. یک فکر واقعا ترسناک که باعث شده این مار در لیست مرگبارترین مارهای جهان قرار بگیرد. کریت آبی دارای الگوی رنگی از نوارهای متقاطع مایل به آبی و مایل به سیاه است که توسط فضاهای میانی زرد مایل به سفید از هم جدا شده‌اند. آنها می‌توانند تا طول حدود ۱.۱ متر رشد کنند.

این کریت‌ها معمولا تهاجمی یا شدیدا دفاعی نیستند و فقط زمانی که واقعا تحریک می‌شوند تمایل به گاز گرفتن و نیش زدن دارند. در حالی که آنها عمدتا از مارهای دیگر تغذیه می‌کنند، مارمولک، موش، قورباغه و سایر حیوانات کوچک را نیز می‌خورند. مشخص شده است که کریت‌های آبی عمدتا دنبال شکار شبانه هستند و به مزارع، چاله‌ها و گاهی اوقات حتی خانه‌ها پناه می‌برند. آنها همچنین در نزدیکی منابع آبی مانند رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و برکه‌ها یافت می‌شوند. این کریت‌ها عمدتا در شبه جزیره مالزی، ویتنام مرکزی، تایلند، بالی، جمهوری دموکراتیک خلق لائوس، اندونزی، سنگاپور و سوماترا یافت می‌شوند.

سم کریت از سموم عصبی بسیار قوی تشکیل شده است که از سموم پیش سیناپسی و پس سیناپسی تشکیل شده است. این مخلوط به طور مستقیم به توانایی فرد برای صحبت کردن یا تفکر واضح حمله می‌کند و می‌تواند سیستم عضلانی را فلج کند. این سم همچنین به سیستم تنفسی فرد حمله می‌کند و در عرض چند ساعت باعث خفگی می‌شود. نیش این مار هیچ دردی ایجاد نمی‌کند و به قربانی اطمینان کاذب می‌دهد. با این حال، اگر درمان نشود، مرگ می‌تواند در عرض چهار ساعت رخ دهد.

چند حقیقت جالب در مورد کریت آبی:

· آنها در مناطق خود گسترده هستند، اما رفتارشان غیر معمول است.

· آنها فصل مرطوب را ترجیح می‌دهند.

· در صورت مشاهده تهدید، سر خود را زیر کلاف‌های بدن خود پنهان می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید