معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: با اتمام توزیع ۱۰ روزه آب برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق، خروجی سد زاینده رود از امشب کاهش می‌یابد

دریچه‌های سد زاینده رود بسته می شوند
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: با اتمام توزیع ۱۰ روزه آب برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق، خروجی سد زاینده رود از امشب کاهش می‌یابد.

مهران زینلیان گفت: برغم تمایل‌مان به تداوم جریان زاینده‌رود در شهر اصفهان، اما با توجه به اینکه ذخیره آب پشت سد محدود است امکان رهاسازی و تداوم جریان زاینده رود نیست.

او می گوید: برای این منظور شب گذشته جلسه‌ای با نمایندگان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای و کشاورزان برگزار شد، اما وضعیت ذخیره سد اجازه رهاسازی آب برای مدت بیشتر را نمی‌دهد.

به گفته او در این باره حتی طبق روندی که باید سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان به توافق برسند و سپس آب منطقه‌ای تأیید کند، این اتفاق نیفتاد و به بیان دیگر شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی که دو ارگان تخصصی هستند جریان دائمی را تأیید نکردند، در حالی که ما با توجه به فرونشست زمین در اصفهان، محیط‌زیست و نشاط مردم مایل بودیم آب رهاسازی شود، اما آبی پشت سد نیست.

خروجی سد زاینده رود از بامداد پنجم فروردین به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان به مدت ۱۰ افزایش یافت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید