با ما همراه باشید تا دریابید که چگونه ماهی قرمز رها شده درون رودخانه تبدیل به گونه مهاجمی شده که می‌تواند اکوسیستم رودخانه‌ها را به خطر بیاندازد.

چرا نباید ماهی قرمز را درون طبیعت رها کرد؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: هرساله ایرانیان با شروع فصل بهار سفره هفت سین می‌چینند و قرار دادن ماهی قرمز در سفره هفت سین که نمادی از زندگی و تحرک است تبدیل به رسمی دیرینه شده است. با به پایان رسیدن تعطیلات نوروز، افرادی که ماهی قرمز سفره هفت سین خود را دارند، ممکن است اقدام به رهاسازی آن درون رودخانه کنند، اما چرا نباید ماهی قرمز را درون رودخانه رها کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی این مطلب بپردازیم که چرا نباید ماهی قرمز را درون طبیعت و در رودخانه‌ها رها کرد؟ با ما همراه باشید تا دریابید که چگونه ماهی قرمز رها شده درون رودخانه تبدیل به گونه مهاجمی شده که می‌تواند اکوسیستم رودخانه‌ها را به خطر بیاندازد.

ماهی قرمز خود را درون رودخانه رها نکنید!

اگر جزو افرادی هستید که هنوز ماهی سفره هفت سین خود را دارید ما به شما هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان این ماهی را درون رودخانه‌ها و یا در پشت دریاچه‌ها و سدها را رها نکنید. این هشدار را جدی بگیرید. ماهی قرمز به سرعت تبدیل به یک گونه مهاجم می‌شود که علاوه بر تغییر اکوسیستم محیطی که در آن رها می‌شود می‌توانند زندگی سایر ماهی‌ها و آبزیان موجود در آن منطقه را نیز به خطر بیاندازد.

نماد زندگی و تحرک نباید به سایه‌ای از مرگ تبدیل شود!

ماهی قرمز که نمادی از زندگی و تحرک است درون سفره هفت سین قرار می‌گیرد و اگر در طبیعت رها سازی شود این نماد زندگی تبدیل به سایه سیاهی از مرگ شده که می‌تواند به سرعت باعث مرگ سایر آبزیان شود. همانطور که گفته شد ماهی قرمز توانایی بسیار بالایی در سازگار شدن با محیط اطرافش را دارد. بنابراین پس از آزاد شدن در اکوسیستم یک منطقه می‌تواند به سرعت خود را با آنجا وفق دهد و شروع به خوردن غذای ماهیان بومیان منطقه کند. همچنین ماهی قرمز به دلیل سازگاری بالا می‌توانند از تخم سایر آبزیان و یا ماهی‌های ریز موجود در منطقه که رها شده استفاده کند. همچنین ماهی قرمز ممکن است که کف را که در رودخانه وجود دارد به سرعت بخورد و نابود کند. نتیجه کل این است که رهاسازی این گونه مهاجم در هر منطقه‌ای می‌تواند باعث نابودی اکوسیستم طبیعی آن منطقه شود و به سرعت شمار آبزیان موجود در آن منطقه را کاهش دهد.

ماهی‌های قرمز را در مناطقی که شهرداری اعلام کرده است رها سازی کنید!

برای جلوگیری کردن از رهاسازی ماهی‌های قرمز درون طبیعت چند سالی است که شهرداری‌ها با ماشین‌های مخصوص حمل ماهی اقدام به جمع آوری کردن ماهی‌های قرمز از مردم می‌کنند. اکنون سؤال اینجاست که شهرداری با این حجم بالا از ماهی‌های قرمز چه می‌کند؟ شهرداری ماهی‌های قرمز جمع آوری شده از مردم را درون محیط‌های بسته‌ای که به طبیعت راه ندارند رها سازی می‌کند. برای مثال حوض‌های موجود در پارکها، باغ وحش‌ها و همچنین مساجد از جمله جاهایی است که برای زندگی کردن ماهی‌های قرمز توسط شهرداری و مسئولین در نظر گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید