۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 55346142

استیضاح وزیر صنعت حالا جدی‌تر از هر زمانی دنبال می‌شود. آیا رضا فاطمی‌امین اولین اخراجی دولت سیزدهم می‌شود؟

 وزیر صنعت اولین اخراجی دولت می‌شود؟

به گزارش  سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، وزارت صمت که در دولت حسن روحانی با شش تغییر در راس خود، رکورددار جابه‌جایی کرسی وزارت بود، حالا در دولت سیزدهم نیز کاندیدای اول تغییر وزیر شناخته می‌شود. بر اساس اعلام لطف‌ا… سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع مجلس، جمع قابل‌توجهی از نمایندگان درخواست استیضاح وزیر صنعت را ارائه کرده‌اند.

دلایل متعددی را برای لزوم استیضاح رضا فاطمی‌امین در مقطع کنونی می‌توان برشمرد. از سیاست یک بام و دو هوای وزارتخانه متبوع او در درج قیمت روی کالاها تا سوءمدیریت در تنظیم بازارهای اساسی. اما در این بین به نظر می‌رسد مسائل مربوط به بازار خودرو و خودروسازان است که وی را به گزینه اول استیضاح در دولت ابراهیم رئیسی تبدیل کرد.

گرچه طبق شنیده‌ها طرح استیضاح وزیر کار و وزیر اقتصاد هم در مجلس کلید خورده، اما گویا استیضاح وزیر صنعت در روزهای قبل از آغاز سال نو مراحل پایانی خود را هم طی کرد.

گویا مدیریت خودروسازان کشور در طول سال‌های اخیر به قدری دولت را در تنگنا قرار می‌دهد که عمر وزرات افرادی که بر کرسی ساختمان خیابان سمیه تکیه می‌زنند، دیگر به یک سال هم نرسد. این بار نیز نوبت به فاطمی‌امین رسید که قبل از یک‌ساله‌شدن وزارتش در آستانه استیضاح قرار بگیرد این بار نیز گویا پای خودروسازان در میان است.

لطف‌ا… سیاهکلی در مصاحبه دیگری که چهارم فروردین با ایلنا داشت، گفت: مهم‌ترین علت خواسته نمایندگان مجلس از استیضاح وزیر صمت، مشکلات در حوزه خودروست.

وی تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که فاطمی‌امین برای اخذ رای اعتماد مطرح کرد، افزایش کیفیت خودروهای تولیدی داخل بود، اما در اجرای این برنامه اقدامی انجام نشد.

بر اساس اعلام او، تعداد امضاهای استیضاح وزیر صنعت از تعداد مورد نیاز و مجاز بیشتر است.

استیضاح وزیر صنعت در دست هیات رئیسه

همچنین علی جدی، دیگر عضو کمیسیون صنایع، امروز به ایلنا توضیح داد: نمایندگانی که موضوع استیضاح وزیر صنعت را طرح کرده‌اند بر نظر سابق خود مصرند. آن‌ها رای خود را پس نگرفته‌اند و منتظرند که هیات رئیسه اعلام وصول کند.

او نیز به مشکلات خودروسازان اشاره و اظهار کرد: هرگونه تغییر در روند مربوط به خودرو در حیطه اختیارات وزارت صمت است. اما ما همچنان نسبت به عملکرد خودروسازان انتقاد داریم. همه‌ساله برنامه‌های زیادی را اعلام می‌کنند، اما هیچ‌یک اجرا نمی‌شود.

جدی تصریح کرد: حتی اگر خودروسازان تولید را بالا ببرند یک سال تعهد فروش دارند که به آن عمل نکرده‌اند.

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس، نیز در بخشی از گفتگوی امروز خود با ایسنا یادآور شد که زمینه برای استیضاح وزیر صنعت آماده‌تر از سایر وزراست.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد رضا فاطمی‌امین در یک قدمی استیضاح و احتمالا گرفتن کارت قرمز از مجلس قرار دارد. حال با این اتفاق او اولین وزیر اخراجی دولت سیزدهم لقب می‌گیرد؟

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید