۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 55346111

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ارز در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵۷ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ به بیش از ۵۷ میلیارد دلار رسید.

 حجم تامین ارز در سال ۱۴۰۰ اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، علی صالح آبادی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار ارز کشور مطلوب، روان و متعادل است گفت: تامین ارز انجام شده در سال ۱۳۹۹ مجموعا ۳۶.۵ میلیارد دلار بوده است اما این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

رییس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور تاکید کرد: مجموع عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما در طول سال ۱۴۰۰ نیز ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود که از رشد ۶۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ برخوردار است.

صالح آبادی ضمن تشریح تحولات بازار ارز کشور در سال گذشته افزود: میزان خرید و فروش اسکناس دلار در بازار متشکل معاملات ارزی با افزایش ۱۷۶درصدی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ به رقم  یک میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار رسید. نرخ اسکناس دلار در این بازار در ابتدای دوره ۲۴.۷۵۴ تومان و در پایان دوره ۲۴.۸۱۴ تومان بود.

به گفته رییس کل بانک مرکزی، خرید و فروش اسکناس یورو نیز در بازار متشکل معاملات ارزی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ با افزایش ۱۸۶درصدی به رقم ۲۹۹ میلیون یورو رسید. این میزان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۸ و ۸۰ میلیون یورو بوده است.

صالح آبادی با بیان اینکه میانگین نرخ دلاری معاملات در سامانه نیما در ابتدای دوره سال ۱۳۹۹ با رقم  ۱۳.۸۱۸ تومان آغاز شده و این رقم در پایان دوره این سال به رقم ۲۳.۰۲۳ تومان رسیده است،‌ افزود: این در حالی است که میانگین نرخ دلاری معاملات در سامانه نیما در ابتدای سال ۱۴۰۰ با رقم ۲۳.۲۰۰ تومان شروع و با میانگین معاملات ۲۳.۸۹۱ تومان به پایان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید