مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک‌ها در سطح شهر حاکی از آن است که هنوز بخشنامه بانک مرکزی درباره پرداخت وام ازدواج برای امسال ابلاغ نشده و مبلغ این تسهیلات فعلا همان ۷۰ میلیون تومان است

خبر بد برای متقاضیان وام ازدواج درباره مبلغ وام

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در حالی‌که به تازگی بانک مرکزی از ابلاغ بخشنامه پرداخت وام ازدواج ۱۲۰ میلیونی با وثایقی سهل‌تر به شبکه بانکی خبر داده است، اعلام برخی از بانک‌ها حاکی از آن است که فعلا بخشنامه جدید ابلاغ نشده و مبلغ وام ازدواج همان ۷۰ میلیون تومان است.

مبلغ وام ازدواج بر اساس قانون بودجه امسال به ۱۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله افزایش پیدا کرد و این وام برای زوج‌های زیر ۲۵ سال نیز ۱۵۰ میلیون تومان شد.

در این زمینه، بانک مرکزی در ۱۰ فروردین اعلام کرد که بخشنامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را با وثایقی سهل‌تر به شبکه بانکی ابلاغ کرده و طبق این بخشنامه، بانک‌ها باید مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

بدین منظور، مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک‌ها در سطح شهر حاکی از آن است که هنوز بخشنامه بانک مرکزی درباره پرداخت وام ازدواج برای امسال ابلاغ نشده و مبلغ این تسهیلات فعلا همان ۷۰ میلیون تومان است.

همچنین، مسئول شعب یکی از بانک‌ها اعلام کرد که سایت برای ثبت‌نام وام ازدواج از سوی بانک مرکزی هنوز باز نشده است، بنابراین فعلا امکان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سالجاری وجود ندارد.

علاوه بر این، بانک‌ها به این موضوع که قرار است در سالجاری مبلغ وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یابد، اشاره کردند اما طبق گفته مسئولین شعب هنوز بخشنامه مربوطه ابلاغ نشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید