عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که «واکسن» از الزامات حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و فقط «ماسک» بزنند.

آیا یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان اضافه خواهد شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در برنامه‌ای تلویزیونی «چالش‌های بازگشایی مدارس» درباره اینکه آیا یک ماه به سال تحصیلی اضافه خواهد شد یا خیر، گفت: به استناد قانون مجلس، پایان زمان آموزش برای دانش‌آموزان آخر اردیبهشت هر سال است اما به منظور غنابخشی و جبران آموزش پیشنهاد شد، در صورت تصویب، یک ماه به زمان آموزش اضافه شود که در مرحله  اول در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب  شد و اگر ستاد ملی کرونا نیز مصوب کند، لازم‌الاجرا خواهد بود. البته بخشنامه اخیر بازگشایی مدارس هیچ  ارتباطی با این مصوبه ندارد.

کاظمی در این باره که خانواده‌ها نگرانند و بخش عمده‌ای از دانش آموزان در مدارس دولتی هستند و شرایط تهویه کلاس‌ها مناسب نیست و...  و لذا چه ضرورتی برای بازگشایی  وجود  داشت،  گفت: موضوع سلامت دانش‌آموزان در اهمیت بحث است و در اختیار ستاد کروناست.

وی برای حل این مشکل به ۳ اصل مهم بهداشت فردی یعنی استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و واکسن، بهداشت محیط  ـ گندزدایی ایزوله کردن هر روز محیط آموزشی و تهویه کلاس‌ها ـ اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان در بحث رعایت بهداشت فردی باید فرهنگ‌ساز باشند و به گفته کارشناسان درمانی بهترین راه ممکن جهت پیشگیری از ویروس کرونا استفاده از ماسک است که همه باید ملزم به استفاده از ماسک باشیم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که «واکسن» از الزامات حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و فقط «ماسک» بزنند.

وی میانگین تراکم جمعیت در کلاس‌های دوره متوسطه را ۱۸ نفر بیان کرد و با بیان اینکه در دوران کرونا در بحث کیفیت بخشی با مشکل مواجه شدیم، به اهمیت و ضرورت آموزش حضوری در مدارس اشاره کرد و گفت: کشورهای زیادی در جهان آموزش حضوری دارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید