از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان ۲۴ ساعته روز ۱۳ فروردین ماه امسال بیش از ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای جابجا شده‌اند.

مقایسه آمار سفرهای نوروزی امسال نسبت به نوروز سال ۱۳۹۸

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: تعداد مسافرانی که در نوروز امسال با وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابجا شدند، نسبت به نوروز سال گذشته افزایش یافت اما کمتر از نوروز سه سال گذشته یعنی قبل از شیوع ویروس کرونا بود.

داریوش باقر جوان، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان ۲۴ ساعته روز ۱۳ فروردین ماه امسال بیش از ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای جابجا شده‌اند که این تعداد بیشتر از نوروز سال گذشته اما از نوروز سال ۱۳۹۸ یعنی قبل از شیوع ویروس کرونا کمتر بود.

وی افزود: این تعداد مسافر با بیش از ۴۳۰ هزار سفر ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابجا شدند که ۶۶.۳ درصد با اتوبوس، ۱۸ درصد با مینی بوس و ۱۵.۷ درصد نیز با سواری کرایه پلاک عمومی سفر نوروزی خود را انجام دادند. این آمار از تعداد مسافران ۱۷.۸ درصد بیشتر از نوروز سال گذشته بود و در قیاس با همین بازه زمانی در نوروز سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۷۳ درصد رشد داشت اما مقایسه آن با نوروز سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که کاهش ۱۱.۶ درصدی در این زمینه داشته‌ایم.

مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این ایام به صورت ۲۴ ساعته با مسافران در ارتباط بوده و پاسخگوی درخواست‌هایشان بودیم. چرا که اپلیکیشن، تلفن گویا و سامانه پیامکی ۱۴۱ بدون وقفه به درخواست‌ها رسیدگی می‌کرد. در این بازه زمانی بیش از ۷۵۵ هزار فقره درخواست در حوزه‌های مختلف مطرح شد که افزایش ۲۴۰ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است.

باقر جوان با اشاره به اینکه با توجه به آغاز ماه رمضان از ابتدا هم پیش‌بینی می‌کردیم که سفرهای نوروزی به ویژه با وسایل حمل و نقل عمومی تا ۱۳ فروردین ماه به پایان برسد و همین اتفاق هم رخ داد، اعلام کرد: در این میان مجموعا بالغ بر ۱۰۸۷ شکایت از سوی مسافران مطرح شد که در حوزه‌هایی مانند نرخ بلیت، برخورد نامناسب، توقف‌های غیرضرور و... بود و به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفت و همه مسافران پس از طرح شکایت کد رهگیری دریافت می‌کردند و به سرعت، شرکت‌ حمل و نقل و راننده را برای پاسخ و ارائه توضیحات فراخواندیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید