استعفای کلیه اعضای کابینه سریلانکا در حالی مطرح می‌شود که این کشور در بدترین شرایط اقتصادی یک دهه گذشته قرار دارد و این موضوع اعتراضات گسترده مردم را در پی داشته است.

کلیه اعضای کابینه دولت سریلانکا استعفا می‌دهند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از خبرگزاری آدادرانا نیوز(Adaderana news)، "دینش گوناواردنا" رهبر مجلس سریلانکا اعلام کرد که تمامی اعضای کابینه تصمیم گرفته‌اند در پی اعتراضات گسترده در سراسر کشور، استعفا دهند.

گوناواردنا ادامه داد: وزرا استعفانامه خود را به ماهیندا راجاپاکسا نخست وزیر سریلانکا ارائه کرده اند.

با این حال گوناواردنا تایید کرد که راجاپاکسا کار خود را در در جایگاه نخست وزیر ادامه خواهد داد.

به نوشته آدادرانا نیوز، دفتر نخست وزیری سریلانکا عصر یکشنبه در واکنش به گمانه زنی ها مبنی بر آماده شدن راجاپاکسا نخست وزیر این کشور برای کناره گیری، بیانیه ای صادر و شایعات منتشر شده در این زمینه را قاطعانه رد کرد.

دفتر نخست وزیری سریلانکا همچنین اعلام کرد که ترتیبات جدیدی برای رسیدگی به مسائل مربوط به تامین سوخت، برق و گاز در حال بررسی است.

سریلانکا جزیره‌ای در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند است. نام قدیمی آن سیلان (به فارسی قدیم سَراَندیب یا سراندیب) بود. پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است.

استعفا کلیه اعضای کابینه سریلانکا در حالی مطرح می شود که این کشور در بدترین شرایط اقتصادی یک دهه گذشته قرار دارد و این موضوع اعتراضات گسترده مردم را در این کشور جنوب آسیا در پی داشته است.

مردم سریلانکا اکنون روزی ۱۳ ساعت برق ندارند، نبود دارو و سوخت نیز برمشکلات مردم افزوده است.

در ادامه ناآرامی نسبت به مسائل اقتصادی، دولت سریلانکا روز شنبه در سراسر کشور مقررات منع آمد و شد را اجرا کرد؛ زیرا اعتراض ها علیه مدیریت دولت در مقابله با بحران اقتصادی به خشونت تبدیل شد.

منع رفت و آمد تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ادامه دارد.

در همین راستا نیهال تالدووا ارشد پلیس کلمبو گفت: ۶۶۴ نفر که قوانین منع آمد و شد را زیر پا گذاشتند در بخش غربی، پرجمعیت ترین بخش اداری کلمبو، توسط پلیس دستگیر شدند.

سازمان جهانی نظارت بر اینترنت (NetBlocks) روز یکشنبه اعلام کرد؛ در پی اعمال مقررات منع آمد و شد برای مقابله با ناآرامی های فزاینده در بحبوحه بحران اقتصادی بی سابقه سریلانکا، دولت این کشور دسترسی به پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر را هم محدود کرده است.

نت بلاکز روز یکشنبه در توییتی نوشت: «داده‌های شبکه نشان می‌دهد سریلانکا یک خاموشی سراسری بر رسانه‌های اجتماعی اعمال کرده و به دنبال اعلام وضع اضطراری در بحبوحه اعتراضات گسترده، دسترسی به پلتفرم‌هایی از جمله توییتر، فیس‌بوک، واتس‌اپ، یوتیوب و اینستاگرام را محدود کرده است.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید