این روستا یکی از زیبا ترین روستاهای ایران می باشد در حدود ۳۰ سال پیش تعداد زیادی از اهالی این روستا به تهران مهاجرت کرده اند و تنها تعداد ۵ خانواده ( ۳۷ نفر ) در آنجا ماندند امروزه تعدادی زیادی از اهالی همان روستا و روستاهای دیگر برای مسافرت و تفریح به آنجا می روند و اقدام به ساخت خانه‌های ویلای کرده‌اند.

عکس لنجوان، روستایی با گورستان رازآلود

به گزارش سلام نو، نام روستایی است در جنوب غربی شهرستان سراب که از نظر تاریخی نسب به زمانهای دور می برد. بر اساس بررسی های بعمل آمده پیشینه تاریخی این روستا به قبل از اسلام می رسد.  روایتهای گوناگونی در زمینه تاریخ این روستای کهن موجود است.

لنجوان روستایی با گورستان رازآلود

بر اساس آثار بدست آمده ( قبرستان کسانی که ایستاده دفن شده‌اند , غسال خانه قدیمی و اشیاء باستانی) این روستا از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است

نام روستایی است در جنوب غربی شهرستان سراب که از نظر تاریخی نسب به زمانهای دور می برد. بر اساس بررسی های بعمل آمده پیشینه تاریخی این روستا به قبل از اسلام می رسد.  روایتهای گوناگونی در زمینه تاریخ این روستای کهن موجود است. گروهی معتقدند لنجوان برگرفته از کلمه لنج فرزند خاچ که نام خان این روستا بوده,  می‌باشد. لنج خان  بتدریج در اثر گذشت زمان به  لنجوان تبدیل شده و نام کنونی ده  می باشد. عده‌ای دیگر معتقدند گروهی ارمنی در روزگاران گذشته در این روستا زندگی می‌کرده‌اند و ریشه لنجوان از ادبیات غیر ایرانی بوجود آمده و بروزگاران گذشته تغییر نیافته است.

لنجوان روستایی با گورستان رازآلود

روایت محلی دیگر این است که گروهی ارمنی در روزگاران گذشته در این روستا زندگی می کرده اند و لذا  واژه  لنجوان نیز  غیر فارسی می باشد هیچکدام از این روایت ها مستدل و مستند نیست گرچه  این روستا دارای قبرستان هایی است که می تواند راز های زیادی از گذشته آن بیرون بریزد.

این روستا یکی از زیبا ترین روستاهای ایران می باشد در حدود ۳۰ سال پیش تعداد زیادی از اهالی این روستا به تهران مهاجرت کرده اند و تنها تعداد ۵ خانواده ( ۳۷ نفر ) در آنجا ماندند امروزه تعدادی زیادی از اهالی همان روستا و روستاهای دیگر برای مسافرت و تفریح به آنجا می روند و اقدام به ساخت خانه های ویلای کرده اند. فعالیت های ۲سال اخیر اهالی این روستا شامل پروژه آب رسانی - جاده سازی - ساخت تعداد زیادی خانه های ویلایی - برق کشی کردن - ایجاد دکل مخابراتی و .... می باشد

بر اساس آثار بدست آمده این روستا از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است.

لنجوان روستایی با گورستان رازآلود

آثار تاریخی روستا:

قبرستان کسانی که ایستاده دفن شده‌اند , غسال خانه قدیمی و اشیاء باستانی

انواع گیاهان داروئی لنجوان

آویشن: شاخه هایش دراز و نازک بوده و برگ هایش بیضوی , سبز و محتوی اسانس معطری دارد .آویشن اشتها آور ضد عفونی کننده مجاری تنفسی و مسکن سرفه است .همچنین به عنوان داروی موضعی  در مورد دردهای عصبی و سر درد به کار می رود .  

ثعلب، شیرین بیان: گیاهی است پایا با ساقه های راست و محکم خلط آور , تنظیم کننده روده و ضد بیماریهای همراه با تب . مهمترین خاصیت آن , در مورد زخم های معده و اثنی عشر و تورم دستگاه گوارش شناخته شده است . از مصرف زیاد این گیاه می بایست خودداری کرد

بومادران: ساقه ی راست و سخت آن به شاخه هایی با انبوه گل های سفید ختم می شود . برای مداوای خونریزی و زخم های مزمن استفاده می شود همچنین جریان خون را به ویژه پس از زایمانهای غیر طبیعی بهبود می بخشد و برای معده و دردهای همراه تشنج مفید می باشد .

پونه: یکی از گونه های مختلف نعناع است .نیرو بخش و داروی خوبی برای دستگاه تنفسی است سرفه را آرام و خروج خلط را هموار می کند در مورد برنشیت مزمن , اتساع برونش ها , آسم و نرم کردن نسوج بسیار موثر است .

عسل لنجوان :

هر کس در گذشته میهمان شب یکی از روستایی های لنجوان شده باشد حتما  در صبحانه اش در خنکای اتاق میهمان با عسل پذیرایی شده است. عسلی طلایی با طعمی بیاد ماندنی!

دامپروری:

مانند دیگر روستاهی شهرستان سراب مردم این روستا هم به دامپروری مشغول هستند.نحوه دامپروری به سبک سنتی می‌باشد.

لنجوان روستایی با گورستان رازآلود

صنایع دستی:

از جوراب‌های دستباف، آسیاب سنگی، کرس، ظروف مسی، خورجین، چپق، چراغ زنبوری گرفته تا مرغ و خروس تاکسیدرمی شده

قوویرقا (گندم بو داده شده) و چای در استکان کمرباریک  وکرسی گرم  نوش جان میهمانان زمستان آقا رمضان خوشقدم است که صنایع دستی این روستا را در منزل عرضه میکند.

موقعیت مکانی روستا:

لنجوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان شربیان بخش مهربان شهرستان سراب واقع شده‌است.

روستاهای اطراف : 

شربیان، اسماعیل آباد، سرچشمه، برنج آباد

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید