جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما) در پی اعتراضات مطرح شده درباره برخی خشونت‌ها در پشت صحنه سینما بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه خانه سینما به ماجرای خشونت های مطرح شده
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،جامعه اصناف سینمای ایران (خانه سینما ) در پی اعتراضات مطرح شده درباره برخی خشونت ها در پشت صحنه سینما بیانیه ای منتشر کرد.

جامعه اصناف سینمای ایران هر گونه خشونت احتمالی به ویژه خشونت جنسی در شیوه های گوناگون آن در فرآیند فعالیت های هنری-فرهنگی را محکوم می‌کند. متن بیانیه بدین شرح است:

به نام خدا

شأن و عزت سینمای ایران در گرو همدلی ، همراهی و مسئولیت پذیری حرفه ای تمامی فعالان آن است .

خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران هر گونه خشونت احتمالی به ویژه خشونت جنسی در شیوه های گوناگون آن در فرآیند فعالیت های هنری – فرهنگی را محکوم می کند و شورای صیانت به استناد وظایف و اختیارات خود مندرج در اساسنامه خانه سینما ، مسئولیت رسیدگی به هر گونه رفتاری مغایر با شئون فرهنگی و اخلاق حرفه ایی اهالی سینما را بر عهده دارد .

خانه سینما رسیدگی و پی گیری در خصوص احقاق حقوق کلیه افراد فعال در صنعت فیلم ایران که مورد هر گونه خشونت رفتاری قرار گیرند را از وظایف ذاتی خانه سینما می داند و در انجام آن از هیچ گونه اقدامی پرهیز نخواهد کرد . بدیهی است رسیدگی به این موضوعات با رعایت مطلق محرمانگی صورت خواهد گرفت .

با این توصیف خانه سینما پیرو انتشار برخی اتهامات و شبهات مطروحه در این خصوص به ویژه در فضای مجازی ، بر خود واجب میداند به اطلاع کلیه اهالی سینمای ایران برساند:

1 – شورای صیانت خانه سینما ( متشکل از رئیس هیأت مدیره ، رئیس شورای عالی داوری ، سه نفر از شخصیت های معتمد و صاحب نام سینمای ایران به انتخاب مجمع عمومی خانه سینما ، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک نفر عضو حقوق دان ) آمادگی دارد با رعایت اصول اخلاقی و قید محرمانگی به کلیه گزرش ها و شکوائیه های مطروحه رسیدگی کند و مشورت های حقوقی لازم را نیز به مراجعه کنندگان ارایه و در صورت لزوم ، ارجاع موضوع به محاکم قضایی را نیز پیگیری کند .

2 – شورای صیانت خانه سینما با هماهنگی و همراهی سازمان سینمایی کشور ، اجرای احکام صادره را پیگیری می نماید .

3 – هیأت مدیره و شورای صیانت خانه سینما مجدداً بر حمایت و دفاع از حقوق بانوان شاغل در صنعت فیلم ایران به نحو مصرانه و مسئولانه اقدام خواهد کرد .

4 – خانه سینما مسئولیت تهیه کنندگان و کارگردانان ارجمند سینمای ایران در خصوص رعایت شأن و منزلت همکاران سینمایی را امری انکارناپذیر دانسته و خواهان دقت و توجه لازم در این خصوص است .

همکاران ارجمند :

گسترش نظام های ارتباطی و توسعه و رشد صنعت فیلم ایران ، تقابل جدی با متخلفین از رعایت اصول اخلاقی و حرفه ایی را اجتناب ناپذیر کرده است و تمامی فعالان سینمایی ایران باید توجه داشته باشند که حرمت این خانه بر عهده تک تک اعضای آن است و نباید اجازه دهیم قلیلی رفتارهای ناپسند احتمالی برخی سینماگران به پای کثیری از دست اندرکاران سینمای پر افتخار ایران نوشته شود.

خانه سینما

جمعی از بازیگران و دست اندرکاران سینما طی چند روز گذشته بیانیه ای را در اعنراض به خشونت های جنسی برخی بازیگران مطرح کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید