در ماه مبارک رمضان پذیرایی و سرو غذا و نوشیدنی از اذان صبح تا اذان مغرب برای کلیه واحدهای صنفی اعم از رستوران ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، سوپر مارکت‌ها، اغذیه فروشی‌ها، فست فودی‌ها، کافی شاپ‌ها و... ممنوع است.

شرایط فعالیت رستوران ها و خوراکی فروشی ها در ماه رمضان
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس؛ رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: پذیرایی و سرو غذا و نوشیدنی از اذان صبح تا اذان مغرب برای کلیه واحدهای صنفی اعم از رستوارن‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، سوپر مارکت‌ها، اغذیه فروشی‌ها، فست فودی‌ها، کافی شاپ‌ها و... ممنوع است.

 محمود بنانژاد در خصوص ساعت فعالیت واحدهای صنفی در مشهد در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به لحاظ حفظ حرمت ایام ماه مبارک رمضان و روزه داران محترم ساعات کاری برخی واحدهای صنفی تغییر کرده و این زمان باید توسط این واحدها رعایت شود.

وی افزود: پذیرایی و سرو غذا و نوشیدنی از اذان صبح تا اذان مغرب برای کلیه واحدهای صنفی اعم از رستوارن‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، سوپر مارکت‌ها، اغذیه فروشی‌ها، فست فودی‌ها، کافی شاپ‌ها و... ممنوع است.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: توزیع مواد غذایی از جمله آش، حلیم، شله و... صرفا به صورت بیرون بر بوده و از ساعت ۱۶:۳۰ به بعد خواهد بود. همچنین توزیع غذا با پیک موتوری در مشهد از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است و پیک‌های موتوری که اقدام به توزیع غذا در این زمان نمایند از تردد آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

بنانژاد تصریح کرد: صنف بستنی و فالوده فروشان مجاز به عرضه آبمیوه و بستنی از ساعت ۱۹ و به صورت بیرون بر و بسته‌بندی هستند. واحدهای صنفی کباب فروشی، کله‌پزی و آشپزخانه‌ها از ساعت ۱۷ مجاز به صورت فروش و عرضه به صورت بیرون بر هستند. همچنین کلیه فست فودی‌ها، ساندویچ فروشی‌ها، پیتزا فروشی‌ها و ... از ساعت ۱۷ مجاز به فروش و عرضه موادغذایی و آن هم به صورت بیرون بر بوده و تحت هیچ شرایطی مجاز به پذیرایی در واحد صنفی نخواهند بود.

وی بیان کرد: سرو، فروش و عرضه هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی کلیه تالارها، باغ تالارها و... از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است. فروش و عرضه هر گونه مواد خوراکی و نوشیدنی در کلیه واحدهای صنفی مستقر در امکان مذهبی، توریستی، ورزشی و ترمینال‌ها در مشهد از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است. فروش و سرو هر گونه غذا و نوشینی در قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و کافه‌های سنتی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به ساعت کار واحدهای نانوایی یارانه‌ای و آزاد پز گفت: ساعت کار واحدهای نانوایی یارانه‌ای و آزاد پز در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و در شیفت عصر از ۱۶ تا حداقل نیم ساعت پس از اذان‌ مغرب است. نانوایی‌ها که به فعالیت بعد از این زمان تمایل دارند به شرط رعایت سهیمه آرد فعالیت آن‌ها بلامانع است. از تمامی اصناف تقاضا می‌شود با رعایت این موارد و پرهیز از روزه‌خواری در ملاء عام حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمایند.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    ای کاش تهران هم اینجوری بود
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    ای کاش تهران هم اینجوری بود
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    ای کاش تهران هم اینجوری بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید