پارک جنگلی کردکوی در ۴ کیلومتری جنوب شهر کردکوی واقع شده و مساحت آن ۵۴ هکتار است. از ویژگی‌های آن داشتن آب و هوای مناسب و نسبتاً خنک در تابستان و همچنین وجود رودخانه پلنگ پا می‌باشد.

آیا به پارک جنگلی کردکوی سفر کرده‌اید؟

به گزارش سلام نو، شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان با مساحتی درحدود ۸۱۵ کیلومترمربع با وجود چشم‌اندازهای طبیعی، تاریخی و صنایع دستی زیبا موقعیت گردشگری مناسبی را در استان دار

آیا به پارک جنگلی کردکوی سفر کرده‌اید؟

پارک جنگلی کردکوی در ۴ کیلومتری جنوب شهر کردکوی واقع شده و مساحت آن ۵۴ هکتار است. از ویژگی های آن داشتن آب و هوای مناسب و نسبتاً خنک در تابستان و همچنین وجود رودخانه پلنگ پا می باشد.

این پارک دارای سوئیت، آلاچیق، مهمانسرای اقامتی، رستوران، سالن- های پذیرایی، پارکینگ و ایستگاههای اقامتی موقتی برای استفاده میهمانان می‌باشد.

پارک جنگلی کردکوی در ۴ کیلومتری جنوب شهر کردکوی در منطقه جنگلی پلنگ پا و  در میان درختان انبوه پهن برگ خزری، با مساحتی در حدود ۵۴ هکتار قرار دارد. این پارک در مسیر جاده کردکوی به درازنو واقع شده و مساحت آن ۵۴ هکتار و حداقل ارتفاع از سطح دریا ۱۴۵ متر و حداکثر ۳۶۰ متر است. هوای بسیار معتدل و خنک، درختان سر به فلک کشیده این پارک را به یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی کرده است.

آیا به پارک جنگلی کردکوی سفر کرده‌اید؟

از ویژگی های این پارک وجود رودخانه دایمی به نام پلنگ پا می باشد. دبی  این رودخانه ۱۰۰ لیتر در ثانیه اندازه گیری شده است. منابع تأمین آب پارک از رودخانه پلنگ پا است که وارد مخزن آب و از آنجا به شبکه آب رسانی می شود. از دیگر ویژگی های پارک نزدیک بودن به جاده تهران ــ گرگان و شهرکردکوی و بندرترکمن می باشد که استفاده کنندگان پارک نیز ساکن این شهرها و روستاهای اطراف آن و زائرین حضرت امام رضا (ع) و علاقمندان به طبیعت هستند.
در این پارک امکانات رفاهی نظیر جاده آسفالته، آب لوله کشی، برق، محل نصب چادر، سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان، سویئت ، آلاچیق و مهمانسرای اقامتی ــ پذیرایی جهان نما موجود می باشد. این پارک جنگلی در جنوب شهر کردکوی این روزها استقبال ‌کننده ازگردشگران بسیاری است که برای یافتن لحظاتی همراه باآرامش و استفاده از آب و هوای مطلوب گلستان به این استان سفر میکنند.
 

آیا به پارک جنگلی کردکوی سفر کرده‌اید؟

شهرستان کردکوی با حدود ۸۰هزار نفر جمعیت در حاشیه جاده تهران – گرگان – مشهد و در ۲۷کیلومتری غرب گرگان واقع است. هوای بسیار معتدل و خنک، درختان سر به فلک کشیده، فراز و نشیب‌های طبیعی جنگل و عبور رودخانه  و سد بنه شله منظره زیبایی به این پارک بخشیده است.
ناحیه زیبای پارک جنگلی کردکوی از عناصر گیاهی متنوعی برخوردار است که درختان آن از نوع پهن برگ عمدتا گونه‌های ممرز و انجیلی همراه با گونه‌های راش، بلوط، افرا، توسکا و لرگ تشکیل شده است. درختان ممرز گونه غالب این منطقه از منتهی الیه جنوبی پارک شروع و تا قسمتهای میانی به طرف شمال پارک ادامه داشته و بیش از نیمی از مساحت پارک را می‌پوشاند.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید