سازمان بهداشت جهانی به بهانه ایمنی و سلامت زنان و دختران دستور العمل‌های جدیدی را در مورد سقط جنین به کشورها صادر کرد.

 دستور العمل‌های جدید سازمان جهانی بهداشت درباره سقط جنین

به گزارش سلام نو به مشرق، سایت سازمان جهانی بهداشت در اقدامی دستورالعمل‌های جدیدی را در مورد سقط جنین به بهانه سلامت زنان و دختران منتشر کرد تا از ۲۵ میلیون سقط جنین نا ایمن که هرساله رخ می‌دهد جلوگیری کند.

در این گزارش آمده‌است که خدمات سقط جنین‌های نا ایمن باعث مرگ و میر و جراحات متعدد می‌شود که قابل پیشگیری است و توصیه می‌شود و باید خدمات سقط جنین به راحتی در دسترس زنان و دختران باشد.

این دستورالعمل‌های تلفیقی بیش از ۵۰ توصیه شامل علمکردهای بالینی، ارائه خدمات بهداشتی و مداخلات قانونی و سیاسی برای حمایت از مراقبت با کیفیت از سقط جنین است.

در گزارش WHO آمده‌است که باید در کنار توصیه‌های بالینی و ارائه خدمات، موانع پزشکی غیرضروری برای سقط جنین مانند جرم‌انگاری، زمان‌های انتظار اجباری توسط افراد دیگر مانند اعضای خانواده حذف شوند. و حتی محدودیت‌هایی در مورد زمان انجام سقط جنین در دوران بارداری کنار برود چون ممکن است سقط جنین را نا ایمن کند.

در ادامه این گزارش آمده که اکثر کشورها سقط جنین را در شرایط مشخص مجاز می‌دانند و حدود ۲۰ کشور هیچ زمینه قانونی برای سقط جنین ارائه نمی‌دهند. بیش از ۳ کشور از هر ۴ کشور هم مجازات قانونی برای سقط جنین دارند که می‌تواند شامل زندان یا جریمه‌های سنگین باشد و حالا به گفته دکتر گاناترا رئیس واحد پیشگیری از سقط جنین نا ایمن سازمان بهداشت جهانی معتقداست که بی‌خطر بودن سقط جنین حیاتی‌ست اما کافی نیست. و تمامی خدمات مراقبتی در این مورد باید به تصمیمات زنان و دختران احترام بگذارد و اطمینان حاصل شود که بدون انگ و قضاوت با آن‌ها رفتار شود و هیچ‌کس نباید در معرض سوء استفاده یا آسیب‌هایی مانند گزارش به پلیس قرار بگیرد.

مساله سقط جنین در سال‌های اخیر از سوی طرفداران آن دیگر به سقط جنین‌های معیوب و دارای بیماری و نقص عضو ختم نمی‌شود و هربار دایره اختیاری آن در حال وسیع شدن است. اگر سال‌های قبل جنین‌های معیوب سقط می‌شدند و بعد از آن جنین‌های ناخواسته در اوایل بارداری، طرفداران سقط موضوع را به سقط‌های دیرهنگام نیز رسانده‌اند و حتی کار به سقط نوزادان بعد از تولد نیز رسیده‌است. به گونه‌ای که در لایحه‌ای مربوط به ایالت مریلند آمریکا آمده‌است که والدین می‌توانند حتی نوزاد متولد شده خود را تا ۲۸‌روز بعد از تولد سقط کنند. به این گونه که او از شرایط و نیازهای مربوط به زندگی محروم شود! و همه این تصمیم‌گیری‌ها درباره قتل نوزادان و جنین‌های بی‌گناه با برچسب‌های سلامت خانواده گرفته می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید