بدلیل رویش درخنچه‌های فراروان انگور در کنار این چشمه به این نام معروف است. دمای این چشمه هجده درجه بوده و دارای املاح سبک است.درختان تاک در این منطقه بسیار است.

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، روستای دهخدا در دامغان دارای درختان تاک بسیاراست. چشمه ای در این منطقه از دل زمین می جوشد. نام این چشمه را به واسطه فراوانی انگور، انگورستان نهاده اند. فضای دلنشین روستا، چشمه ای خروشان، هوایی خنک در زیر سایه سار درختان تنومند بید، آسمانی بی ابر شما را به این منطقه فرا می خوانند.

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟

۳۲ منطقه نمونه گردشگری در استان سمنان وجود دارد که مهمترین آن مناطق نمونه گردشگری شهمیرزاد، بسطام، سد شهید شاهچراغی، غار دربند، خوش ییلاق، جنگل ابر، چشمه علی، چشمه انگورستانی و چشمه قلقل است.

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟

چشمه انگورستانی در شمالی ‌ترین قسمت دره سرسبز تویه دروار قرار گرفته است. آب این چشمه به دلیل سرچشمه گرفتن از کوه‌ها بسیار گوارا و قابل شرب است.

دمای آب این چشمه هجده درجه سانتیگراد است و بدلیل جاری شدن از میان سنگهای آهکی سختی کمی دارد و مناسب شرب است. آب چشمه پس از عبور از طبیعت زیبا برای آبیاری روستاهای منطقه جاری میشود.

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟

آب زلال چشمه، شرایط اقلیمی توام با آسایش آن در فصول گرم سال و چشم انداز دره ای که چشمه مشرف بر آن است، در کنار طبیعت زیبا و آبشارها و آبشارک های دل انگیز، باغ‌ های میوه و مردمان خونگرم و مهربان از قابلیت‌ های این منطقه است.سرسبزی این منطقه و بوجود آمدن مناظر طبیعی چشم هر بیننده ای را خیره میکند و محل مناسبی برای تفریح خانواده ‌ها است.

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟

موقعیت مکانی

چشمه انگورستانی در ۴۹ کیلومتری شهرستان دامغان در منطقه تویه دروار، در شمال روستای دهخدا قرار دارد.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید