۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 55345756

شاید یکی از دغدغه‌های تهرانی‌ها پیدا کردن مکان مناسب برای لذت بردن از طبیعت در روز سیزدهم فروردین ماه باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی مکان‌های تفریحی در داخل و خارج از تهران بپردازیم که همگی مکانهایی مناسب برای سپری کردن سیزده بدر هستند. با ما همراه باشید.

در تهران سیزده به در کجا برویم؟

سلام نو-سرویس گردشگری: سیزدهمین روز فروردین ماه یعنی همان روز سیزده بدر که به روز طبیعت نامگذاری شده است، در تقویم ایرانی روزی است که مردم برای جشن گرفتن بهار و به پایان رساندن تعطیلات نوروز یک روز را در بیرون از خانه سپری می‌کنند. اعتقاد بر این است که بهتر است روز سیزدهم فروردین ماه را در خارج از خانه سپری کرد و سبزه‌هایی را که از اول فروردین ماه در خانه نگهداری می‌شود را در روز سیزدهم فروردین به آب روان انداخت و با این کار غم و غصه و گرفتاری‌ها با سبزه و آب رفع خواهند شد. طبق سوناتای قدیمی و اعتقادات قدیمی این کار نمادین به نوعی خارج کردن بلا و مصیبت از خانه است. بیرون رفتن از خانه و سپری کردن یک روز کامل در دل طبیعت به نظر کار آسانی می‌آید به شرط اینکه در شهر بزرگ اقامت نداشته باشید. شاید یکی از دغدغه‌های تهرانی‌ها پیدا کردن مکان مناسب برای لذت بردن از طبیعت در روز سیزدهم فروردین ماه باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی مکان‌های تفریحی در داخل و خارج از تهران بپردازیم که همگی مکانهایی مناسب برای سپری کردن سیزده بدر هستند. با ما همراه باشید.

پارک‌های مناسب روز طبیعت در تهران را می‌شناسید؟

· پارک خرگوش کوه:

یکی از مناطق مخصوص گردشگری پارک جنگلی خرگوش کوه با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار است که در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و در نزدیکی مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد. پارک جنگلی خرگوش کوه دارای پوشش گیاهی بسیار و مکانی است که سراسر از درختان کاج، سرو و اقاقیا تشکیل شده است. جالب است که بدانید پارک جنگلی خرگوش کو جزو کمربند سبز تهران به حساب می‌آید.

· پارک جنگلی کوهسار:

پارک جنگلی کوهسار که دسترسی به آن از طریق بزرگراه آبشناسان امکان‌پذیر است یکی دیگر از مکان‌های تفریحی واقع در تهران است. پارک جنگلی کوهسار واقع در شمال غرب تهران با وجود مساحت بسیار خوبی که داراست هنوز از امکانات تفریحی مثل رستوران، کافی شاپ و امکاناتی مثل سرویس بهداشتی برخوردار نیست. از آنجایی که پارک جنگلی کوهسار از مناطق جنگلی تهران است وجود نداشتن امکانات تفریحی را می‌توان عاملی دانست که جمعیت کمتری را به آن را جذب می‌کند و این به معنای در امان ماندن این طبیعت زیبا از دست انسان است.

· پارک چیتگر:

کمتر کسی وجود دارد که اسم پارک جنگلی چیتگر را نشنیده باشد. این پارک دارای پیست دوچرخه سواری بسیار زیبا و البته مسیری است که بانوان و آقایان می‌توانند از دوچرخه سواری کردن در مسیرش لذت ببرند.

· پارک جنگلی لتمان کن:

پارک جنگلی لتمان کن یکی از پارک‌های بسیار زیبا و دلنشین در تهران است که به دلیل داشتن مسیرهای پیاده روی و امکانات مناسب گردشگری جزو یکی از مکان‌های مورد علاقه تهرانی‌ها برای گذراندن سیزده به در است.

· دشت هویج:

دشت هویج که در بالای روستای افجه واقع در لواسان است دشتی بسیار وسیع است که در رشته کوه البرز مرکزی واقع شده است. ارتفاع این دشت از سطح دریا نزدیک به دو هزار و چهارصد متر است که جزو مکان‌های مرتفع محسوب می‌شود.

· پارک ژوراستیک:

اگر قصد دارید که قسمتی از روز را در بیرون از خانه سپری کنید و در هنگام عصر به خارج از خانه بروید پیشنهاد ما به شما پارک ژوراستیک تهران است. این پارک در سال ۱۳۹۳ بازگشایی شد. دارای مساحت ۳۰ هزار متر مربعی است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور از این قرار گرفته است. پارک ژوراستیک به خاطر داشتن ماکت‌های زیبای دایناسورهای کوچک و بزرگ مکان بسیار مهیجی برای لذت بردن کودکان و حتی بزرگسالان است.

· پارک جمشیدیه:

پارک جمشیدیه که از پارک‌های قدیمی در شمال تهران است دارای مساحت ۶۹ هزارمتری است که با سنگ فرش‌ها و مجسمه‌های سنگی بسیار زیبا تزیین شده است. پارک جمشیدیه به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی کوه دارای آب و هوای نسبتا سرد و خنک است که درختان سر به فلک کشیده‌، زیبایی طبیعت را دو چندان کرده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید