انتظار می‌رود شش و نیم میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند و مراکز رأی‌گیری از پنج صبح تا شش بعدازظهر فعالیت خواهند کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری صربستان برگزار شد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از رویترز نوشت: مردم صربستان امروز -یکشنبه- در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس این کشور برگزار می‌شود.

این انتخابات، عرصه رقابت «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهوری این کشور و مخالفانش که متعهد شده‌اند تا با فساد جنگیده و حفاظت از محیط‌زیست را بهبود ببخشند خواهد بود. 

ووچیچ در شرایطی برای دور دوم ریاست‌جمهوری و با وعده صلح و ثبات در این انتخابات شرکت می‌کند که به دلیل حمله روسیه به اوکراین، صربستان از سوی غرب تحت فشار قرار گرفته است تا میان روابط سنتی‌اش با مسکو یا آرزوی عضویت در اتحادیه اروپا یکی را انتخاب کند. 

انتظار می‌رود شش و نیم میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند و مراکز رأی‌گیری از پنج صبح تا شش بعدازظهر فعالیت خواهند کرد.

بر اساس نظرسنجی که چهارشنبه گذشته در یکی از روزنامه‌های صربستان منتشر شده است، حزب حاکم با اخذ ۵۳ و شش دهم درصد در دور اول پیروز انتخابات خواهد بود. جریان «اتحاد برای پیروزی» که به میانه طیف تعلق دارد با کسب ۱۳ و هفت دهم درصد از آرا در رتبه دوم و سوسیالست‌ها با ۱۰ و دو دهم درصد در رتبه سوم قرار خواهند گرفت.   

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید