مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در مورد صدور پایان کار و تسریع در برقراری انشعاب آب و برق نیز برنامه‌های دلگرم کننده‌ای در این بسته تدوین خواهد شد که در نهایت توجیه اقتصادی کار را افزایش خواهد داد.

ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن می توانند واحدهای اضافی خرید کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت:‌ برنامه‌ای در دست تدوین است که امکان انتخاب واحد نوساز را برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده فراهم می‌کند. بر این اساس ثبت نام کنندگان می‌توانند در پروژه‌های ساخته شده در بافت فرسوده برای خرید واحدهای اضافی اقدام کنند.

 محمد آیینی از تدوین بسته مالی و تشویقیِ حمایتی از انبوه سازان در محلات فرسوده شهری خبر داد و گفت: در این بسته، بندی وجود دارد که امکان انتخاب واحدِ نوساز برای متقاضیان نهضت ملی در بافت فرسوده شهری فراهم می‌شود.

وی درباره برنامه حمایتی دولت از انبوه سازان برای مشارکت در نوسازی بافت فرسوده شهری افزود: علاوه بر حمایت تسهیلاتی از توسعه‌گران و انبوه سازان حمایت مالی و مشوق کالبدی برای سرمایه گذاران فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس بسته جامع تشویقی کالبدی یا شهرسازانه مالی- تسهیلاتی برای انبوه‌سازان و توسعه‌گران با نگاه نوسازی محله‌ای در حال تدوین است تا سهم نوسازی محله‌ای را نسبت به نوسازی تک پلاکی بالاتر ببریم.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: به دنبال این هستیم که با رعایت استانداردها تشویق‌های شهرسازانه را فراهم کنیم که در قالب تراکم تشویقی خواهد بود و برای شهرسازان و توسعه گران مطلوب است.  بر این اساس قرار است با رعایت ضوابطی امکان ساخت یک یا دو طبقه تشویقی در پلاک‌های فرسوده فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اضافه کرد:در حال تدوین این بسته برای ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری و تصویب نهایی آن هستیم.

آیینی با اشاره به جزئیات این بسته تشویقی خبر داد: تشویق‌ها علاوه بر اجازه تراکم،  در حوزه سطح اِشغال و  توده گذاری ابنیه و مشوق‌هایی در حوزه پارکینگ و ... و نکات ریز شهرسازانه است که سازندگان با آن آشنا بوده و  با افزایش زیربنای مفید کار را برای آنها اقتصادی‌تر می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه مالی به دنبال تسهیلات مکفی و ارزان قیمت هستیم که با نگاه مثبت دولت در همین مدت کوتاه توانستیم سقف نوسازی تسهیلات بافت فرسوده را به دو ونیم برابر برسانیم.

به گفته محمد آیینی در شرایط مشابه تا پیش از دولت سیزدهم سازندگان می‌توانستند در تهران تا ۲۰۰ میلیون تومان و اکنون ۴۵۰ میلیون وام دریافت کنند که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ صفر درصد است.

وی خبر داد: اکنون بیش  از ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع تجهیز و در بانک مسکن آماده اعطای تسهیلات است. ۱۲ هزار واحد نیز به بانک معرفی شده که درحال انعقاد قرارداد است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: تسهیلات ودیعه اسکان موقت نیز برای سازندگان فراهم است که در دوران نوسازی مالکان واحدها را جابجا کنند.  

آیینی گفت: حمایت دیگر دولت علاوه بر تخفیف در عوارض پروانه و افزایش تراکم ساخت، تخفیف در هزینه نظام مهندسی است. هم چنین دوره دریافت پروانه نوسازی تسریع می‌شود که اکنون در خیلی از شهرها به کمتر از یک ماه تا دو هفته رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: در مورد صدور پایان کار و تسریع در برقراری انشعاب آب و برق  نیز برنامه‌های دلگرم کننده‌ای در این بسته تدوین خواهد شد که در نهایت توجیه اقتصادی کار را افزایش خواهد داد.

آیینی افزود: نگاه وزارت راه و شهرسازی این است که تمام تسهیلات و تخفیفات و حمایت‌هایی که برای نهضت ملی مسکن فراهم می‌شود با همان سطح و سطوح و  سقف در بافت فرسوده نیز اجرایی شود، منتهی با یک تبعیض مثبت و آن اینکه به رعایت شرایط چهارگانه در بافت فرسوده نیازی نیست و اینکه نرخ سود بانکی هم بسیار پایین‌تر است

وی خبر داد: برنامه دیگری در دست تدوین است که امکان انتخاب واحد نوساز را برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده فراهم می‌کند. بر این اساس ثبت نام کنندگان می‌توانند در پروژه‌های ساخته شده در بافت فرسوده برای خرید واحدهای اضافی اقدام کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید