الهه علیخانی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، اون خیلی از جاهای ایران رو به سبک کوله‌گردی دیده. الهه کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی خونده و بعد از ۳ سال کار کارمندی تصمیم می‌گیره سفر کنه و در همین حوزه هم کار کنه و با تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره دادن کسب درآمد کنه. اون در سفری به استان زیبای سمنان، از یک روستای تاریخی دیدن می‌کنه و تجربه‌ی جالبی برای خودش رقم می‌زنه. با ما همراه باشید تا با توصیفات الهه بیشتر از روستای تاریخی و گردشگری پاده بدونیم.

روایت الهه علیخانی از روستای پاده، روستایی در مسیر جاده ابریشم

سلام نو - سرویس گردشگری: الهه این روستای مهم و دیدنی در استان سمنان رو با تمام اجزا، فضاها و وجه تمایزش این‌طور معرفی می‌کنه: "روستای پاده دارای بافت تاریخی و زیبایی هست چرا که در قدیم روستای خیلی مهمی بوده و در گذر از جاده‌ی ابریشم قرار داشته. این روستا دارای قلعه، حمام، کاروان‌سرا، تکیه، آب انبار، امام زاده، یخچال هست. چیزی که این روستا رو متمایز می‌کنه وجود چشمه‌ها و غارهای نمکی در نزدیکی این روستاست. در وسط روستا یک قلعه‌ی بزرگ از خشت و گل هست که در قدیم سه طبقه بوده."

اون از وجه تسمیه و علت شکل‌گیری نام روستای پاده می‌گه: "روستا در قدیم شامل دو قسمت بوده حصار بالا و پایین. از اونجایی که اکثر جمعیت روستا در حصار پایین زندگی می‌کردند و مکان‌های مهم هم در این قسمت بوده به روستا می‌گفتن پایین ده. کم کم در گذر زمان تبدیل می‌شه به پاده."

روایت الهه علیخانی از روستای پاده، روستایی در مسیر جاده ابریشم

الهه در ادامه از موقعیت مکانی این روستای جالب می‌گه و چند تا توصیه درست و به جا برای گشتن در اون داره: "روستای پاده در دو کیلومتری شرق روستای اسلام ‌آباد و چهار کیلومتری شمال شرقی شهرستان آرادان است. اگر از سمت تهران می‌خواین به این روستا برین، گرمسار رو رد می‌کنین، به آرادان که رسیدید تقریبا یک‌ کیلومتر بعد از خروجی آرادان یک خروجی سمت راست هست که به علی آباد پایین میره. لطفا زباله نریزید، به پوشش و فرهنگ روستایی اهمیت بدید و روی دیوارها و آثار تاریخی لطفا یادگاری ننویسید."

روایت الهه علیخانی از روستای پاده، روستایی در مسیر جاده ابریشم

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید