این حملات در حالی صورت گرفت که ساعاتی پیش دفتر نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد آتش‌بس در یمن به مدت دو ماه از ساعت هفت عصر روز شنبه آغاز شده است.

عربستان آتش‌بس را نقض کرد / ۳ نفر در حملات توپخانه به شمال یمن کشته شدند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از المسیره نوشت: نیروهای عربستان سعودی مناطقی در شهرستان «شدا» واقع در استان صعده یمن را هدف حملات توپخانه و موشکی قرار دادند که بر اثر آن سه غیرنظامی کشته شدند.

این حملات در حالی صورت گرفته که ساعاتی پیش دفتر «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرده بود که آتش بس در یمن به مدت دو ماه از ساعت هفت عصر روز شنبه آغاز شده و از امشب تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف خواهد شد.

«یحیی سریع» در واکنش به اعلام اجرای آتش بس در یمن از سوی نماینده ویژه سازمان ملل متحد گفت: با اجرایی شدن آتش بس بشردوستانه و نظامی، ما تعهد خود را به توقف همه جانبه عملیات نظامی تا زمانی که طرف مقابل به آن ادامه دهد، اعلام می‌کنیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید