وی ورود غیرقانونی برخی از آوارگان افغان به ایران را در آن مقطع، محتمل دانست و خاطرنشان کرد: برای این منظور با تشدید اقدامات مراقبتی در مرزها، ورود غیرقانونی به کشور تحت کنترل بیشتری قرار دارد.

هجوم گسترده آوارگان افغان به مرزهای ایران واقعیت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی افزود: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده آوارگان افغانستانی به سمت مرزهای ایران مربوط به هفتم شهریور ماه سال گذشته و در پاکستان تهیه شده است.

وی اضافه کرد: محل تهیه فیلم مرز جالق و کلگان در حوزه سرزمینی پاکستان است و ارتباطی با ورود آوارگان افغانستانی به ایران ندارد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارش فرماندهی مرزبانی و استانداری سیستان وبلوچستان این جمعیت وارد ایران نشده‌اند.

میراحمدی اضافه کرد: در تابستان سال گذشته با توجه به تغییرات حکومت و نگرانی‌های ایجاد شده برای بخشی از مردم افغانستان، جمعیت قابل توجهی به سمت مرزهای ایران به راه افتادند، اما روزانه حدود ۵ هزار نفر آنان متوقف و به افغانستان هدایت شدند.

وی ورود غیرقانونی برخی از آوارگان افغان به ایران را در آن مقطع، محتمل دانست و خاطرنشان کرد: برای این منظور با تشدید اقدامات مراقبتی در مرزها، ورود غیرقانونی به کشور تحت کنترل بیشتری قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: هم اکنون هم روزانه بالغ بر یکهزار نفر به مرزها می‌آیند، اما از ورود غیر قانونی این اتباع، جلوگیری می‌شود.

میراحمدی یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود در افغانستان، تلاش برای ورود غیر مجاز به ایران همچنان ادامه دارد، هرچند روند آن کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کنترل و مدیریت این مهم مستلزم تحول اساسی در انسداد، مراقبت و کنترل مرز مرزها و مدیریت ورود اتباع غیر مجاز است.

کد خبرنگار: ۲۰
۳۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 32
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    9 24
    بزاریدبیادپس انسانیتتون کجارفته ازاسلام فقدشعارمیدیداگه یک دونه ازامام هاالان بودهمه روقبول میکرد پس این چه مسلمان بودنیع که شعیه ب شعیه رحم نمیکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید