ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: از ۲۵ اسفندماه تا پایان ۱۱ فروردین ۶ میلیون و ۶۸۸هزار و ۱۷۰ نفر مسافر وارد استان گیلان شدند.

عبور شمار مسافران نوروزی استان گیلان از مرز ٦ میلیون و ٦٨٨ هزار نفر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولی جهانی روز جمعه افزود: رقم یادشده نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد نزدیکن به ۳۳ درصد را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: همچنین اقامت مسافران در گیلان نزدیک به ۱۸۸ درصد رشد را نشان می دهد و گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان تعداد ۳۶۳ نفر اعلام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: با توجه به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان بیش از یک میلیون و ۳۴۱خودرو وارد استان شده اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشانگر رشد نزدیک به ۴۰ درصداست.

گیلان با سه هزار و ۲۵۲ تاسیسات گردشگری میزبان حضور گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ است. این استان با حدود ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی و برخوداری از ظرفیت کوهستان و جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است. 

برخی شهرستان های گیلان پیش از همه گیری ویروس کرونا، در برخی از ایام تعطیل به اندازه جمعیت خود میزبان مسافران بودند و هر ساله حدود ۲۰ میلیون مسافر این استان را به عنوان مقصد سیاحت خود انتخاب می کردند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید