غواصی که مورد حمله غافلگیرانه شمشیرماهی قرار گرفته بود با خوش شانسی از مرگ گریخت.

تصاویر دلهره آور از لحظه حمله شمشیرماهی به غواص در اقیانوس / فیلم

به گزارش سلام نو، شمشیرماهی یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین ماهی‌های در اقیانوس به شمار می‌رود. بر خلاف باور رایج، شمشیرماهی از منقار بلند شمشیر مانند خود برای سوراخ کردن مانند نیزه استفاده نمی‌کند. این (نوک) به آن‌ها اجازه نمی‌دهد به طعمه‌ای که گرفتار شده برسند بلکه به سادگی طعمه را قیچی می‌کنند.

شمشیرماهی‌ها از این نوک برای حفاظت خود در مقابل نهنگ‌های قاتل، نهنگ‌های عنبر و همچنین کوسه‌ها استفاده می‌کنند که از معدود شکارچیانی هستند که آن‌ها را شکار می‌کنند. گاهی اوقات اره ماهی‌ها با نوک خود به نهنگ ها، زیردریایی ها، لاک پشت‌ها و قایق‌ها حمله ور می‌شوند. اما شاید آن‌ها طعمه‌های کوچکتری را هدف گرفته و به اشتباه به موارد ذکر شده حمله کرده اند.

در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر حمله شمشیرماهی‌ها به انسان نادر است، اما بی سابقه نیست. بنا به گزارش دیلی ادونت، به تازگی ویدئویی قدیمی مربوط به سال ۲۰۱۶ از حمله شمشیرماهی به یک غواص بار دیگر به ویدئویی داغ تبدیل شده است. این ویدئو که توسط غواص دیگری تهیه شده لحظه‌ای را که این شمشیرماهی به غواص در اعماق اقیانوس حمله ور می‌شود به تصویر می‌کشد.

در این ویدئو این شمشیرماهی که ۵ فوت طول دارد در حالی که غواص در عمق ۷۲۱ متری اقیانوس راه می‌رود به مخزن اکسیژن وی حمله ور می‌شود. در حالی که نوک شمشیرماهی به قسمتی از تجهیزات غواص گیر کرده غواص از طناب راهنما بالا رفته و خود را به داخل حفاظ آهنی می رساند.
گفتنی است؛ این اتفاق در سواحل برزیل رخ داده بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید