۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 55345425

محمد شادخاطر مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با ورود موج جدید گردشگران به منطقه و در آستانه روز طبیعت مصرف گوشت مرغ در این شهرستان بطور غیر منتظره‌ای افزایش یافته و در روزهای اخیر به پنج برابر میانگین مصرف روزانه رسیده است.

افزایش پنج برابری مصرف مرغ در خلخال

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمد شادخاطر افزود: در حالی که پیش از این میانگین گوشت مرغ مصرفی در این شهر حدود هفت تن در روز بود، این میزان در آستانه روز طبیعت به بیش از پنج برابر رسید.

وی افزایش تقاضای خرید در بین مردم را علت اصلی رشد سرانه مصرف گوشت گرم مرغ در خلخال ذکر کرد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از کمبود مرغ علاوه بر تامین گوشت گرم مرغ از مرکز استان ، در چندین نوبت اقدام به تهیه و تامین گوشت مرغ منجمد و توزیع آن در شهرستان خلخال شد.

دبیر ستاد تنظیم و کنترل بازار خلخال با بیان اینکه هم‌اکنون گوشت گرم مرغ مصرفی خانوارها ، گردشگران و مسافران نوروزی به حدکافی در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه این کالا موجود است، اظهار کرد: اوایل هفته گذشته میانگین گوشت مرغ تامین شده از مرکز استان ۲۰ تن بود و این میزان در روز گذشته به ۳۰ تن و امروز به بیش. از ۳۵ تن رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد تنظیم بازار خلخال و تشدید برخورد با متخلفان، از افزایش قیمت مرغ در بازار پیشگیری شده و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ به حداکثر ۳۱۰ هزار ریال عرضه می‌شود.

وی گفت: با هدف تامین کالاهای اساسی و موردنیاز مردم در تعطیلات نوروز امسال ۱۷۶ تن برنج خارجی ، ۹۴ تن شکر و ۳۶ تن گوشت منجمد مرغ به نرخ تنظیم بازار در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید