صنف جایگاهداران سوخت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دو مرجع رسیدگی به شکایات درباره کم فروشی احتمالی در جایگاه‌های سوخت هستند.

آیا واقعاً در بنزین هوا وجود دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب شکایت‌ها از کم فروشی جایگاه‌های سوخت که به باشگاه خبرنگاران جوان می‌رسد، مربوط به این است که مالکان خودرو اعلام می‌کنند، در بنزین هوا وجود دارد؛ آقای کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره می‌گوید: عرضه بنزین و گازوییل در تمام جایگاه‌ها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان ملی استاندارد همواره مورد آزمایش قرار می‌گیرد و تنها در صورت رعایت استانداردها اجازه فعالیت داده می‌شود.

مدیر توزیع و تامین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم گفته بود: از نظر فنی امکان این که هوا وارد باک خودرو شود، وجود ندارد؛ چرا که نازل‌های عرضه سوخت در فاصله ۲۰ سانتی‌متری کف مخزن هستند و از آن جا که هوا و گازی وجود ندارد، بنزین را به سمت باک خودرو ارسال می‌کنند.

علت اصلی این که برخی افراد تصور می‌کنند در بنزین هوا وجود دارد، به گفته اعضای صنف جایگاهداران سوخت، این است که این افراد در هنگام سوختگیری به سرعت نازل را فشار می‌دهند و بنزین که مانند نوشابه گازدار است، با سرعت وارد باک می‌شود که در نهایت گاز آن خارج می‌شود؛ این جایگاهداران توصیه می‌کنند که باید به آهستگی و بدون عجله بنزین زد.

شیوه صحیح سوختگیری هم این است که نازل باید تا انتها درون باک قرار بگیرد؛ اما فردی که سوختگیری می‌کند باید آرام آرام فنر روی آن را بالا بیاورد که برای ورود بنزین به داخل باک خودرو، جایی وجود داشته باشد.

از آن‌جا که سوختگیری اغلب از سوی کارگران جایگاه‌های عرضه سوخت انجام می‌شود، اگر جایگاهداران به صورت تعمدی شیوه صحیح سوختگیری را رعایت نکنند، حجم کمتری بنزین نسبت به آن چه که در نمایشگر نشان داده می‌شود، وارد باک شده و مالک خودرو با بررسی آمپر بنزین می‌تواند متوجه کم فروشی شود.

به گفته آقای اسدالله قلیزاده رییس صنف جایگاهداران سوخت، با وجود دوربین‌های مدار بسته، اصلا امکان دستکاری نازل وجود ندارد؛ اما اگر مردم چنین تخلفاتی را مشاهده کردند، می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۵۲۲۶۷۸ مربوط به صنف جایگاهداران سوخت تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم گفته بود: سامانه ثبت شکایات مردمی در خصوص فعالیت مجاری عرضه سوخت با شماره تماس ۰۹۶۲۷ به صورت ۲۴ ساعته فعال است و افرادی که شکایتی از قبیل کم فروشی در جایگاه‌های سوخت دارند، می‌توانند با آن تماس بگیرند و شماره جایگاه، ردیف سوختگیری و شماره تلمبه را به این سامانه اعلام کنند تا ظرف مدت ۷۲ ساعت به آن رسیدگی شود.

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان هم در صورتی که تجربه ای از کم فروشی در جایگاه‌های سوخت دارید، می‌توانید با ذکر نشانی جایگاه سوخت، مشکل خود را در قسمت نظرات همین خبر اطلاع دهید یا هرگونه مدارک خود در این زمینه را از طریق شبکه‌های اجتماعی به شناسه [email protected] یا شماره ۰۹۳۰۳۰۰۱۹۴۷ ارسال کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید