۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 55345225

مریم کریمی؛ عاشق سفر و راهنمای ایتالیایی/ فارسی دور ایرانه، اون جهانگرده و به خیلی از جاهای ایران و دنیا سفر کرده و در سفری که به شهر زیبای رشت داشته، حسابی شیفته و به قول خودش به یک باره عاشق این شهر شده. اون که رشتی نیست و تا همین شش هفت سال پیش اصلا رشت نرفته بوده عاشق شهری میشه که ۴۵۷ سال پیش مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی استان گیلان انتخاب شده. با ما همراه باشید تا ده موردی که موقع رشت اومدن حتما باید تجربه کرد رو از نظر مریم بدونیم.

رشت‌گردی با پیشنهادات مریم کریمی

سلام نو - سرویس گردشگری: مریم پیشنهادات خودش رو بدون در نظر گرفتن ترتیب و الویت با نام و نشون بیان می‌کنه: "چایخانه زیباسرا، کمی که از میدون شهرداری توی خیابون امام خمینی راه برید، دست راست‌تون یه گاراژه که این چایخونه که لوکیشن فیلم در دنیای تو.. هم بوده رو پیدا می‌کنید." اون در ادامه به قدم زدن در میدان شهرداری و اطرافش اشاره می‌کنه: "پیاده‌روی شبانه در میدان شهرداری و پیاده راه‌های اطرافش و لذت بردن از زندگی شبانه و اتفاقاتی که اون دور و بر میفته. تا اون دور و بر هستین، یه دو سیخ جیگر و دوش و کبابای دیگه هم بزنید. ساعت ده شب تازه بساط کبابی‌ها به پا می‌شه و تا بعد از نصفه شب هم ادامه داره."

رشت‌گردی با پیشنهادات مریم کریمی

اون از چای آلبالو، بازار رشت و خرید پنیر در این بازار می‌گه: "اگه از چایی فروشای دور میدون، چایی مخصوصا چایی آلبالو نخوردین، اصلا خودتون رو رشت نیومده فرض کنید. بازار رشت که دیگه اصلا نیاز به تعریف نداره، ولی نیاز به تأکید داره. این بازار رو هم توی روز ببینید، هم شب و از جریان زندگی و رقص رنگ و صدا توی این بازار لذت ببرید و تا پنیر سیاهمزگی نخریدی از بازار رشت بیرون نیا. این پنیر هم جدا هم توی غذا بسی خوشمزه‌س."

رشت‌گردی با پیشنهادات مریم کریمی

مریم از خوردن از تجربه خوردن کشتا و همین‌طور قدم زدن در بافت قدیم رشت می‌گه: "کشتا که یه جور نون برنجی نازک هست و هم با و هم بدون کدو درست می‌شه، از خوشمزه‌های رشته. یه مدل نون برنجی همین‌جوری ولی ضخیم‌تر هم دارن که هم تر و هم خشک شده‌ش رو می‌تونید پیدا کنید که من عاشقشم. اگه می‌خواین رشت قدیم رو ببینید از پیاده‌روی و پرسه زدن تو کوچه پس کوچه‌های ساغریسازان و در کنارش خوار امام غافل نشید. هم کلی خونه و مغازه‌ی قدیمی ببینید، هم تو قهوه‌خونه‌ها سرک بکشید و پیرمردای گوگولی رشتی رو ببنید و کیف کنید."

رشت‌گردی با پیشنهادات مریم کریمی

اون در ادامه پیشنهاد خوردن باقلوا در کوچه‌های ساغریسازان رو می‌ده می‌گه: "حالا تا ساغریسازان هستین، یه سر به «باقلوای سید» بزنید که بهترین باقلوای رشتی رو می‌پزه. بعله رشتی‌ها هم باقلوا دارن و چقدر هم خوشمزه‌س. این باقلوا از رشته‌ی مخصوص رشته خوشکار سرخ شده درست شده که وسطش پسته گذاشتن."

رشت‌گردی با پیشنهادات مریم کریمی

مریم از انتخاب سخت غذا در رستورانی در قسمت مدرن رشت تعریف می‌کنه و این‌طور که مشخصه از تجربه خوردن غذا در این رستوران خیلی راضیه و می‌گه: "حالا اگه خواستین سمت مدرن رشت رو هم ببینید تشریف ببرید گلسار و از فضا و خوراک خوشمزه‌ی رستوران شور کولی لذت ببرید. این رستوران به نظر من یکی از بهترین‌های رشته با یه منوی خیلی متنوع از انواع غذاهای شرق و غرب گیلان. به نظرم از دو روز قبلش غذا نخورید چون انتخاب خیلی سخته و حتما چند نوع غذا سفارش خواهید داد."

رشت‌گردی با پیشنهادات مریم کریمی

اون عاشق شهریه که در اولین بودن پیشرو هست؛ "اولین کتابخانه‌ی ملی با بنای شاخص، اولین تئاتر ایران به شکل کلاسیک، اولین اتوبوس وارد شده به ایران در رشت کار می‌کرد، اولین داروخانه‌ی شبانه‌روزی ایران، اولین خانه‌ی سالمندان و معلولین ایران" و طبیعتا رشت رو به گفته‌ی خودش خیلی بیشتر از اینها می‌دونه: "کوکی همایون، مغازه‌های صنایع دستی پیرسرا، سبزه میدون و پیرمردهاش، خانه فرهنگ گیلان، رستوران چل و شش، رستوران شکم الملوک، کوچه‌های منظریه، کافه‌های رنگ رنگی و قشنگش، دختر پسرهای جوون شادابش با موهای فرفری‌شون، موزه‌ی میراث روستایی، خانه‌ی میرزا کوچک، باغ محتشم (پارک شهر) و عمارت کلاه فرنگی، پارک ملت و کافه‌ سایه‌ش، پارک جنگلی سراوان"

رشت‌گردی با پیشنهادات مریم کریمی

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    7 0
    خانم کریمی با سپاس از حسن نظر حضرتعالی امیدوارم دفعه دیگه که به رشت سفر کردید از واویشکا مخصوص گیلان در بازارچه لب آب رشت میل بفرمایید.سالم باشید.
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    عالی بود من رشت روندیدم
  • حسن از رشت FR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    خانم کریمی خیلی لطف دارید به شهر ما رشت اما می دانید خیلی جاها و خوراکیها را ندیدید هیچ می دانید گیلان ورشت بهترین و متنوع ترین غذاهای جهان را داره تنوع غذا در رشت آنقدر زیاده که آدم می مونه کدام را انتخاب کنه قربون شما یک رشتی
  • ساحل IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    1 0
    نام درست بقعه ای که در محله ساغریسازان(محل درست کردن زین و وسایل جانبی چهارپایان بوده)،(خواهر امام )هست چون ایشون خواهرامام رضا هستن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید