قیمت دلار در ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ بازدهی ۲/۷۹ درصدی داشت. درخصوص دلار در سال ۱۴۰۰ بیشتر بخوانید.

بازدهی دلار در سالی که گذشت | تغییر قیمت دلار در اسفند ۱۳۹۹ نسبت به اسفند ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد طی چند ماه پایانی سال ۱۴۰۰ بین کانال‌های ۲۶ هزار و ۲۵ هزار تومان در نوسان بود. اخبار متناقض برجام را باید دلیل اصلی این نوسان دانست. بررسی‌ها نشان می‌دهد این ارز در ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ بازدهی ۲/۷۹ درصدی داشت.

یک کارشناس بازارهای مالی درباره روند بازار دلار در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: قیمت دلار در بازار آزاد از حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان رشد کرد.

امید موسوی در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: کمترین قیمت دلار در نیمه اردیبهشت در محدود ۲۰ هزار و ۶۷۰ تومان بود. در اوایل آذر با ناکامی در مذاکرات و احتمال بالای عدم توافق تا قیمت ۳۰ هزار تومان اوج گرفت و سقف قیمت سال ۱۴۰۰ را ساخت.

روند دلار در ۳ ماه پایانی سال ۱۴۰۰

موسوی همچنین تشریح کرد: در سه ماه پایانی سال با پررنگ شدن احتمال دستیابی به توافق، دلار در بازار آزاد روند نزولی به خود گرفت و در کانال ۲۶ هزار تومان قرار گرفت. این در حالی است که دلار نیمایی در محدوده ۲۴ هزار تومان در نوسان است و فاصله دلار آزاد و نیما در حال کم شدن است.

او ادامه داد: بازار سهام نیز به این رخداد واکنش نشان داد. طوری‌که در صنایع ریالی نظیر بانکی، خودرویی، حمل‌ونقل و … شاهد رشد با احتیاط قیمت سهام بودیم. از طرفی در روزهای انتهایی سال با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین تنش‌های بین روسیه و اوکراین دلار تقویت شد.

در نهایت قیمت دلار در ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ بازدهی ۲/۷۹ درصدی را تجربه کرد.

بازدهی دلار در سالی که گذشت | تغییر قیمت دلار در اسفند ۱۳۹۹ نسبت به اسفند ۱۴۰۰

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید