حسن قاسم پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مردم از رها کردن ماهیان قرمز در تالاب‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها خودداری کنند، چرا که این اقدام برای محیط زیست خطرناک است.

خطرات باورنکردنی رها کردن ماهیان قرمز در رودخانه‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حسن قاسم پور افزود: با رها کردن ماهیان قرمز و نیز انداختن سبزه‌های سفره هفت سین به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها محیط آنها آلوده شده و این اقدام برای زیست آبزیان خطرناک است و همچنین رها کردن سبزه در طبیعت و ماهی قرمز در برکه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها اکوسیستم طبیعت را به هم می‌زند.

وی بیان کرد: ماهی قرمز از انواع ماهی‌های تهاجمی است که با خوردن تخم و نوزاد ماهی‌های دیگر باعث کاهش جمعیت آنها می‌شود و کارشناسان محیط زیست نسبت به این آسیب بارها هشدار داده‌اند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: رهاسازی ماهیان قرمز علاوه برداشتن مخاطراتی برای منابع آبی و آبزیان ممکن است باعث شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شود.
قاسم پور اضافه کرد: با همکاری شهرداری مکان‌هایی در مبادی خروجی شهر اردبیل برای رهاسازی و جمع‌آوری ماهی قرمز و سبزه شهروندان در نظر گرفته شده و مردم می‌توانند آنها را به این ایستگاه‌ها تحویل دهند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید