یکی از اشتباهاتی که ممکن است سفر به تهران را ناخوشایند کند، دور بودن هتل است. تهران شهر بزرگی است و ممکن است سفر از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر به دلیل ترافیک و فاصله، ساعت‌ها طول بکشد. همین مسئله نیز ممکن است میزان هزینه رفت و آمد شما را بیش از آن چیزی که در نظر داشتید، کند.

۵ کاری که سفر به تهران را ناخوشایند می‌کند

سفر به شهر بزرگ تهران یکی از مهیج‌ترین سفرها است، اما این سفر می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از سفر بیشتر با این شهر مدرن آشنا شوید و با این ۵ کاری که سفر به تهران را ناخوشایند می‌کند، آشنا شوید. شناخت این نکات باعث می‌شود که خاطرات بهتری در این مسافرت رقم بزنید.

رزرو نکردن هتل

یکی از اشتباهات سفر به شهر پرجمعیت و شلوغ تهران، رزرو نکردن هتل است. دیگر دوره آن گذشته است که بدون هیچ اطلاعاتی وارد شهری شویم و راننده تاکسی یا اتوبوس یک هتل یا مسافرخانه معرفی کند. شما می‌توانید نام هتل‌های معروف تهران را در اینترنت جست‌وجو کنید و درباره محل اقامتتان اطلاعات کافی به‌دست آورید.

برای مثال هتل هما تهران یکی از معروف‌ترین هتل‌های پنج ستاره شهر است که قابلیت دسترسی به سراسر شهر را فراهم کرده است. جست‌وجوی نام هتل در گوگل به شما کمک می‌کند تا با نحوه سرویس و موقعیت جغرافیایی و حتی نظر کاربران و مهمانان، بیشتر آشنا شوید. همچنین رزرو هتل، پیش از سفر به شما کمک می‌کند تا در شهرهای بزرگ کمتر دچار سردرگمی شوید و حتی در برخی از روزهای سال، تخفیف بگیرید و در هزینه‌های خود صرف‌جویی کنید.

رزرو نکردن رستوران و کافه

اگرچه در تهران صدها کافه و رستوران وجود دارد و هر یک جاذبه گردشگری خوبی محسوب می‌شوند، اما معمولا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، بسیاری از کافه و رستوران‌های پرطرفدار، پُر هستند. در این صورت ممکن است هزینه بالایی صرف کرایه رفت و آمد کنید و با کافه و رستوان مملو از جمعیت روبه‌رو شوید.

خوشبختانه شما به سادگی می‌توانید صفحه مجازی کافه و رستوران‌های تهران را پیدا کنید. در این صورت می‌توانید برای آخر هفته، کافه و رستوران مورد نظر خود را برای صبحانه، ناهار یا شام رزرو کنید. اما معمولا در میانه‌ی هفته، نیازی به رزرو کافه و رستوران نیست و شما می‌توانید در زمان خلوت، از سرویس کافه یا رستوان مورد نظرتان، بهره‌مند شوید.

۵ کاری که سفر به تهران را ناخوشایند می‌کند

دور بودن هتل

یکی از اشتباهاتی که ممکن است سفر به تهران را ناخوشایند کند، دور بودن هتل است. تهران شهر بزرگی است و ممکن است سفر از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر به دلیل ترافیک و فاصله، ساعت‌ها طول بکشد. همین مسئله نیز ممکن است میزان هزینه رفت و آمد شما را بیش از آن چیزی که در نظر داشتید، کند.

بنابراین هتلی انتخاب کنید که در دسترس باشد و رفت و آمد به مکان‌های توریستی با هزینه‌ی کمتری صورت گیرد. برای مثال هتل پرشین پلازا تهران در خیابان سهروردی شمالی قرار دارد. خیابان‌هایی همچون طالقانی، سهروردی، بهشتی و میرزای شیرازی، دسترسی آسانی به مناطق دیگر تهران دارند. همچنین سفر با وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو، تاکسی و اتوبوس در این محله‌ها آسان‌تر است.

بازدید نکردن از کاخ‌ها و موزه‌های تهران

اگرچه خرید در فروشگاه‌ها، بازار و پاساژها در تهران یک تفریح محسوب می‌شود و یکی از جاذبه‌های توریستی مهم تهران است، اما بازدید نکردن از کاخ‌ها و موزه‌های تهران نیز سفر شما را چندان خاطره‌انگیز نمی‌کند.

بازدید از کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، کاخ نگارستان، کاخ نیاوران، عمارت مسعودیه، موزه ملی، موزه آبگینه، برج میلاد، موزه فرش، برج آزادی، باملند، بام تهران و پل طبیعت، جاهای دیدنی تهران هستند که سفر شما را خاطره‌انگیز می‌کنند.

اما بهتر است به یاد داشته باشید که پیش از بازدید از کاخ و موزه‌های تهران، حتما ساعت و روزهای کاری این مکان‌ها را بررسی کنید. برخی از کاخ‌ها و موزه‌ها در روزهای جمعه و شنبه و تعطیلات رسمی سال، بسته هستند. بنابراین اگر نمی‌خواهید در سفر به تهران با درهای بسته مواجه شوید و سردرگم بمانید، حتما اطلاعات این مکان‌های توریستی را بررسی کنید.

۵ کاری که سفر به تهران را ناخوشایند می‌کند

در صورتی که به طبیعت‌گردی علاقه بیشتری دارید، محله‌های دربند، درکه، میدان تجریش، خیابان ولیعصر، لواسان، کن و پارک‌های بزرگ و معروف تهران مثال پارک جمشیدیه، پارک لاله و پارک ملت نیز انتخاب خوبی برای سفرتان خواهند بود. چرا که بدون هزینه می‌توانید از گردش در این مکان‌ها لذت ببرید.

سفر در شلوغی و آلودگی تهران

برخی از روزهای سال، شهر تهران بسیار شلوغ و آلوده است. بنابراین یکی از کارهایی که سفر به تهران را ناخوشایند می‌کند، سفر در شلوغی و آلودگی تهران است. معمولا ترافیک برای ساکنان تهران به یک مسئله عادی تبدیل شده است. اما میزان ترافیک در برخی از ساعات روز، همچون صبح زود و عصر بیشتر است. بنابراین اگر قرار مهمی در تهران دارید، حتما ساعت اوج ترافیک را در نظر بگیرید.

همچنین میزان ترافیک تهران در روزهای آخر هفته، به خصوص در عصر و شب، بیشتر خواهد بود. اگر علاقه‌ای ندارید در روزهای آلوده از تهران بازدید کنید، دور روزهای سرد و آلوده زمستان را خط بکشید.

بنابراین بهترین زمان سفر به تهران برای تفریح، در بهار و تابستان و حتی پاییز است که هوا به نسبت فصل زمستان، تمیزتر خواهد بود. علاوه بر این، اسفند ماه، اوج شلوغی در شهر تهران است. اگر سفر به تهران در اسفند ماه ضرورت دارد، حتما فاصله زمانی مکان‌ها را با اوج ترافیک در نظر بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید