آنگونه که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده، علاوه بر دور جدید عملیات های ضدصهیونیستی در قلب فلسطین اشغالی، ایران هم از جمله محورهای رایزنی تماس تلفنی بایدن و بنت بوده است.

گفتگوی تلفنی بنت و بایدن علیه ایران

به گزارش سلام نو به نقل از تایمز اسرائیل، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تحولات اخیر در فلسطین اشغالی، تماسی تلفنی با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشت.

گفته می شود که علاوه بر دور جدید عملیات های ضدصهیونیستی که طی یک هفته گذشته شاهد بودیم، شراکت منطقه ای نیز از جمله محورهای گفتگو میان طرفین بوده است.

تاکنون در جریان سه عملیات ضدصهیونیستی، ۱۱ نفر کشته شده اند. در همین راستا، بایدن مدعی شد که آمریکا در مقابله با این گونه تهدیدهای به زعم وی تروریستی، با قاطعیت در کنار اسرائیل می ایستد.

همزمان، طرفین با اشاره به پیمان های ابراهیمی و همچنین نشست هفته گذشته وزرای خارجه امارات، رژیم صهیونیستی، آمریکا، مغرب و بحرین، از اهمیت شراکت منطقه ای سخن گفتند.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نفتالی بنت، گفته شده که طرفین درباره رفتار منطقه ای به زعم آنها خصمانه ایران هم صحبت کرده اند حال آنکه در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید، به نام ایران اشاره نشده است.

پیشتر ادعا شده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از صهیونیست ها خواسته تا جایگزینی برای توافق هسته‌ای با ایران که غنی سازی اورانیوم تهران را محدود می‌کند، ارائه دهند.

در واکنش به این درخواست، آنگونه که منابع صهیونیست نقل می کنند، بنت هم مدعی شده که افزایش تحریم‌های ضد ایرانی به سطحی که علیه روسیه اعمال شده، ممکن است ایران را افزایش غنی سازی اورانیوم تا سطح ۹۰ درصد منصرف کند.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که کارشناسان و مقامات رسمی کشورهای مختلف، بارها تاکید کرده اند که جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید