مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات جان دو کوهنورد که در ارتباطات منطقه گردشگری شیرز گرفتار شده بودند خبر داد.

عملیات ۱۲ ساعته برای نجات جان ۲ کوهنورد گرفتار در شیرز لرستان

به گزارش سلام نو، صارم رضایی اظهار کرد: پس از گزارش دریافتی عصر روز سه‌شنبه نهم فروردین ماه سال جاری، یک کوهنورد اهل استان چهارمحال بختیاری از مسیر اصلی منحرف و در دیواره‌های صخره‌ای این منطقه گرفتار شده بود بلافاصله نیروهای امداد و نجات به محل موردنظر اعزام شدند.

وی گفت: با توجه به تاریکی هوا و سختی عملیات امداد و نجات در شب به دلیل اهمیت موضوع پس از شش ساعت عملیات سنگین کوهستان؛ این کوهنورد به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدامات اولیه، وسایل گرمایشی و جیره غذایی در اختیار این فرد حادثه دیده قرار گرفت.

رضایی اظهار کرد: در مسیر برگشت تیم امدادی شهرستان کوهدشت با صحنه آتش‌سوزی در این منطقه نیز مواجه شد که خوشبختانه با همت نجاتگران این حریق نیز خاموش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: همزمان و پس از نجات اولین کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات گزارش دومین حادثه از طریق تماس مردمی اعلام شد که نجاتگران خستگی‌ناپذیر جمعیت هلال احمر شهرستان کوهدشت مجدداً به این ارتفاعات برگشته و کار جستجو را از سر گرفتند، پس از شش ساعت جستجو این کوهنورد تهرانی نیز نجات یافت سرانجام این دو عملیات طاقت فرسا پس از ۱۲ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

وی بیان کرد: بسیاری از کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند که در وقوع حوادث برای آنان امدادرسانی بهنگام امدادگران را دشوار می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید