تنها زمانی که همه شرکت کنندگان(لهستان، سوئد، جمهوری چک) از بازی با روسیه در زمینی دیگر امتناع کردند، فیفا مجبور شد این تیم را از رقابت برای صعود به جام جهانی قطر حذف کند.

اتحادیه فوتبال روسیه وارد فوتبال آسیا می‌شود؟

به گزارش سلام نو، دنیای ورزش تورنتو نوشت: اتحادیه فوتبال روسیه (RFU) ممکن است در صورت محرومیت یا تعلیق عضویت در یوفا وارد کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. رویداد و مساله اصلی فوتبال روسیه در این هفته، نشست کنگره فیفا در دوحه است و نتایج آن ممکن است در پیش بینی چند سال یا حتی دهه‌های آینده تأثیر بگذارد. کنگره سالانه در سال جام جهانی در کشور میزبان یعنی قطر برگزار می‌شود. جلسه بعدی روز پنجشنبه ۱۰ اسفند است.

موضوع تعلیق عضویت یا حذف روسیه در این جلسه مطرح خواهد شد. این در حالی است که تا چند هفته پیش به نظر می‌رسید که فیفا در کل موضوع روسیه را در دستور کار جلسه بعدی قرار نمی‌دهد. فدراسیون بین المللی خواستار تاخیر حداقل تا تابستان بود.

با این حال، این سؤال می‌تواند توسط یکی از نمایندگان مطرح شود. چندین اتحادیه فوتبال از کشورهای اروپایی در پایان ماه مارس خواستار بحث درباره سرنوشت فدراسیون فوتبال روسیه شدند. هرچقدر هم که فیفا از موضوع دور شد، فدراسیون‌های اروپایی خودشان مصر هستند.

یک بار دیگر توجه شما را به موضع فیفا که نسبت به سایر فدراسیون‌های ورزشی، میانه روتر است جلب می‌کنم. در فیفا ابتدا به دنبال به تعویق انداختن موضوع بودند. بیایید موضوع پلی آف جام جهانی ۲۰۲۲ را در نظر بگیریم. تا همین اواخر، امکان انتقال بازی‌های روسیه در زمین بی طرف وجود داشت. تنها زمانی که همه شرکت کنندگان (لهستان، سوئد، جمهوری چک) از بازی با روسیه در زمینی دیگر امتناع کردند، فیفا مجبور شد این تیم را از رقابت برای صعود به جام جهانی قطر حذف کند.

در هر صورت هنوز مشخص نیست که آیا نمایندگان فدراسیون فوتبال روسیه در دوحه حضور خواهد داشت یا خیر، اما در هر صورت احتمال بررسی مورد روسیه در کنگره با احتمالا بالا وجود دارد.

چه چیزی در انتظار روسیه است؟ دو گزینه در حال بحث است:

۱) جریمه سبک: رد صلاحیت به مدت دو سال، روسیه می‌تواند این رای را به چالش کشیده و مجازات تعلیقی بگیرد.

۲) تعلیق دائمی عضویت RFU. روسیه تنها پس از مدتی نامشخص می‌تواند به وضعیت سابق خود بازگردد.

راه برون رفت از وضعیت چیست؟ این احتمال وجود دارد که در صورت محرومیت، فدراسیون فوتبال پس از پایان مجازات از یوفا به کنفدراسیون آسیا منتقل شود.

بعید است تیم‌ها و باشگاه‌های اروپایی بخواهند در سال‌های آینده با روسیه بازی کنند، ولی چنین فشاری در آسیا وجود ندارد. در این میان، احتمال تحریم‌های جدی علیه فوتبال روسیه بسیار زیاد است.

ورزش سه

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید