امروزه روش های زیادی برای مراقبت از سلامتی و زیبایی وجود دارد، اما هندی ها در تلاش اند تا منبع اصلی هر دوی آن را پیدا کنند.

شگرد ضد پیری و راز قدیمی جوان ماندن زنان هندی
به گزارش سلام نو، حفظ سلامت بدن در جوان ماندن تاثیر بسزایی دارد. هندی ها رازهایی برای جوان ماندن و مراقبت از سلامتی دارند که آن ها را فاش کردند.

شگرد ضد پیری و راز قدیمی جوان ماندن هندی ها

امروزه روش های زیادی برای مراقبت از سلامتی و زیبایی وجود دارد، اما هندی ها در تلاش اند تا منبع اصلی هر دوی آن را پیدا کنند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک روش های هندی برای جوان ماندن و سلامتی را جمع‌آوری کرده ایم.

آب نخوردن بعد از غذا

طب سنتی هندو پیشنهاد می کند از نوشیدن آب قبل و بعد از غذا خودداری کنید. نوشیدن آب قبل از غذا باعث کاهش مایعاتی که وظیفه هضم غذا را بر عهده دارند؛ می شود. همچنین نوشیدن آب بعد از غذا به‌صورت مستقیم در محل قرارگیری غذا در شکم تاثیر می گذارد. اگر هضم غذا در بدن درست صورت نگیرد منجر به خرابیِ پوست و حتی چاقی می شود.

پیشنهاد می شود حداقل سی دقیقه قبل و بعد از غذا برای نوشیدن آب صبر کنید.

آب نخوردن بعد از غذا

وجود شش طعم در رژیم غذایی

هندی ها معتقد اند رژیم غذایی متعادل شامل شش طعم شیرینی، شوری، ترشی، تلخی، تندی و گس است که سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

مصرف روزی یک قاشق روغن حیوانی

سموم بدن دلیل آلرژی هستند و روغن حیوانی می تواند این سموم را دفع کند. روغن های حیوانی به اندازه کره حاوی پروتوئین های لبنی نیستند؛ اما کسانی که نمی توانند لبنیات مصرف کنند؛ می توانند روغن های حیوانی را امتحان کنند.

مصرف زنجبیل، زیره و فلفل سیاه برای مقابله با آلرژی

طبق طب سنتی هندو ادویه های تند باعث افزایش هضم غذا در بدن می شود، همچنین با بهبود سیستم ایمنی بدن به از بین بردن آلرژی کمک می کند.

با اضافه کردن زنجبیل در چای خود نیز می توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.

مصرف زنجبیل

اجتناب از غذاهای سرد

پزشکان هندی توصیه می کنند از مصرف غذاهای سرد، مانده و فرآوری شده خودداری کنید. هضم این غذاها برای بدن دشوار است و منجر به جمع شدن سموم در بدن می شود.

مصرف نکردن کشک در شب

به افراد مبتلا به اسیدیته، رفلکس اسید و سوء هاضمه پیشنهاد می شود تا از مصرف ماست و کشک قبل از خواب خودداری کنند؛ زیرا وقتی که بدن آماده خواب است؛ باعث یبوست خواهد شد.

مصرف آن در طول روز هیچ مشکلی ندارد.

بیدار شدن دو ساعت زودتر از طلوع خورشید

طبق گفته ی پزشکان هندی راحت ترین راه برای داشتن زندگی سالم؛ تنظیم روتین روزانه است که شامل بیدار شدن دوساعت قبل از طلوع خورشید، خوردن غذا در زمان مناسب و خوابیدن سر وقت می شود.

منبع: نمناک
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید