این کشور شامل دو جزیره اصلی، جزیره شمالی و جنوبی و تعدادی جزیره کوچک است که برخی از آنها صدها مایل از گروه اصلی فاصله دارند. پایتخت شهر ولینگتون و بزرگترین منطقه شهری اوکلند است. نیوئه و جزایر کوک، ایالت‌های خودگردان هستند که در ارتباط آزاد با نیوزلند هستند.

نیوزلند، سرزمین ماجراجویی‌ها!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: نیوزلند در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. نیوزیلند نوید مناظر زیبا و خطوط ساحلی آرام و به همان اندازه زیبا را می‌دهد که می‌توانید با گوش دادن به صدای موج سواری در کنار آنها رانندگی کنید.

به گزارش سلام نو، این کشور همچنین به دلیل فعالیت‌های ورزشی ماجراجویانه و همچنین موزه‌ها، گالری‌های هنری و سایر جاذبه‌های میراثی شهرت دارد.

نیوزلند، کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی و یکی از آخرین مناطق قابل سکونت است. این کشور شامل دو جزیره اصلی، جزیره شمالی و جنوبی و تعدادی جزیره کوچک است که برخی از آنها صدها مایل از گروه اصلی فاصله دارند. پایتخت شهر ولینگتون و بزرگترین منطقه شهری اوکلند است. نیوئه و جزایر کوک، ایالت‌های خودگردان هستند که در ارتباط آزاد با نیوزلند هستند.

نیوزلند سرزمین تضادها و تنوع زیاد است. آتشفشان‌های فعال، غارهای تماشایی، دریاچه‌های یخچالی عمیق، دره‌های سرسبز، آبدره‌های خیره‌کننده، سواحل شنی طولانی و قله‌های پوشیده از برف تماشایی آلپ‌های جنوبی در جزیره جنوبی، همه به زیبایی منظره نیوزلند کمک می‌کنند. نیوزلند همچنین دارای مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از پوشش گیاهی و جانوری است که بیشتر آنها در طول انزوای طولانی این کشور توسعه یافته‌اند.

نیوزلند در عریض‌ترین نقطه خود حدود ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) طول و حدود ۲۸۰ مایل (۴۵۰ کیلومتر) عرض دارد. مساحت این کشور کمی کمتر از ایالت کلرادوی ایالات متحده و کمی بیشتر از بریتانیا است. حدود دو سوم زمین از نظر اقتصادی مفید است و مابقی آن کوهستانی است. این کشور به دلیل وجود بندرها و آبدره‌های متعدد، خط ساحلی بسیار طولانی نسبت به منطقه خود دارد.

دسامبر تا فوریه بهترین زمان برای سفر به نیوزیلند است.

ماه‌های تابستان بهترین ماه‌ها برای بازدید از کشور در نظر گرفته می‌شوند. استراحت در ساحل، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های ماجراجویانه در این دوره به بهترین وجه لذت را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. همچنین کنسرت‌ها و فستیوال‌های زیادی در این مدت برگزار می‌شود تا بتوانید از سفر خود نهایت استفاده را ببرید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید