ماسک‌های ونیزی رنگ‌های روشن یا طلایی و نقره‌ای روی خود دارند و با خز، نگین، کریستال و پر تزئین شده‌اند. طرح‌های پیچیده و تزئینات سبک باروک آنها باعث برجسته شدن این ماسک‌ها شده است.

همه آنچه باید درباره کارناوال سالانه ونیز بدانید!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: کارناوال سالانه ونیز یا "Carnevale" یکی از بزرگترین جشن‌ها در ایتالیا است. این یک جشنواره سالانه دو هفته‌ای است که در ماه فوریه برگزار می‌شود.

به گزارش سلام نو، کل شهر در خلال این فستیوال عجیب و غریب که به خاطر ماسک‌های پیچیده‌اش در جهان شهرت دارد، در رنگارنگ‌ترین حال و هوای خود قرار می‌گیرد. احاطه شدن با رژه‌ها، کنسرت‌ها، بازارها و البته ماسک‌های ونیزی پرآذین زیبایی و جذابیت جشن را چند برابر می‌کند. اما کارناوال ونیز دقیقا برای چه برگزار می‌شود؟ کی شروع شد؟ نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا به تمام سوالات شما پاسخ دهیم!

همه آنچه باید درباره کارناوال سالانه ونیز بدانید!

گفته می‌شود که کارناوال در سال ۱۱۶۲ برای جشن پیروزی جمهوری ونیز بر دشمنش آغاز شده است: پدرسالار آکویلیا، اولریکو دی ترون. مردم ونیز برای گرامیداشت و جشن پیروزی خود در میدان سنت مارک (میدان سن مارکو) گرد هم آمدند تا به رقص و پایکوبی بپردازند. از آن زمان، مردم این پیروزی را در خیابان‌های شهر شناور جشن می‌گیرند.

تاریخچه کارناوال ونیز

کارناوال که برای اولین بار در قرن یازدهم برگزار شد، به سرعت در دوران رنسانس به یک رویداد رسمی تبدیل شد و به عنوان نمادی مشهور برای ونیز شناخته شد. از قرن یازدهم، کارناوال برای چندین قرن ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۷۹۷ غیرقانونی شد. در این زمان، جمهوری ونیز به دست امپراتور روم مقدس فرانسیس دوم (و بعدا اتریش) افتاد که کارناوال را ممنوع کرد.

پس از یک غیبت طولانی، (تقریبا یک وقفه ۲۰۰ ساله) کارناوال در اواخر دهه ۱۹۷۰ بازگردانده شد. دولت ایتالیا به ونیز کمک کرد تا دوباره با میراث جشنواره خود ارتباط برقرار کند تا فرهنگ و اقتصاد ونیز را جوان کند. کارناوال به لطف تلاش‌های لباس‌سازان و ماسک‌سازان دوباره زنده شده است و صنعت گردشگری شهر ایتالیا نیز شاهد افزایش قابل توجهی از علاقه بود. از آن زمان کارناوال هر ساله جشن گرفته می‌شود و هر سال حدود سه میلیون بازدید کننده را به شهر می‌کشاند و مورد انتظارترین رویداد در کلان شهر، ونیز است.

ماسک‌های کارناوال ونیز

یکی از بارزترین ویژگی‌های این کارناوال ماسک‌های کارناوال ونیزی است. این ماسک‌ها سنت چند صد ساله ونیز هستند و کارناوال بدون این ماسک‌های معروف ناقص است. ماسک‌های کارناوال ونیزی برای چند روز، ناشناس ماندن شهروندان را فراهم می‌کند تا بدون گرفتار شدن در کارهایی که می‌خواهند انجام دهند افراط کنند. ماسک‌های ونیزی معمولا از چرم، چینی یا با استفاده از تکنیک شیشه‌ای اصلی ساخته می‌شوند و هر ماسک دارای عملکردی نمادین یا عملی است. ماسک‌های ونیزی رنگ‌های روشن یا طلایی و نقره‌ای روی خود دارند و با خز، نگین، کریستال و پر تزئین شده‌اند. طرح‌های پیچیده و تزئینات سبک باروک آنها باعث برجسته شدن این ماسک‌ها شده است.

همه آنچه باید درباره کارناوال سالانه ونیز بدانید!

کارناوال ونیز یک رویداد زمستانی است و می‌تواند بسیار سرد یا بارانی باشد. بنابراین مطابق با آن لباس بپوشید!

همه آنچه باید درباره کارناوال سالانه ونیز بدانید!

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید