۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 55344582

گروه داعش در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعماق منتشر شد، اعلام کرد که مهاجمان «اعضای نفوذی» بودند.

داعش ۲ پلیس اسرائیلی را به قتل رساند

به گزارش سلام نو به نقل از یورونیوز، داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت قتل دو مامور پلیس اسرائیل را بر عهده گرفت. این دو روز یکشنبه ۲۷ مارس در شهر بندری خدرا/الخضیره در شمال این کشور به قتل رسیدند. دستگاه امنیتی اسرائیل می‌گوید دو مهاجم که هر دو از شهروندان اسرائیلی عرب‌تبار بودند، کشته شده‌اند.

این حمله احتمالا یکی از نخستین عملیات گروه دولت اسلامی در اسرائیل است. به گفته مقام‌های امنیتی و همچنین بیانیه داعش، بیش از ۱۰ نفر در جریان همین حمله زخمی شده‌اند.

دودو بوآنی، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه پلیس محلی اعلام کرد هر دو مهاجم از اعضای محلی داعش بودند. در این حمله، برخلاف عملیات معمول علیه شهروندان نظامی و غیرنظامی اسرائیل با سلاح خودکار انجام شده است و نه با سلاح سرد.

گروه داعش در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعماق منتشر شد، اعلام کرد که مهاجمان «اعضای نفوذی» بودند.

براساس تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته در خیابان‌های خدرا، دو مرد مسلح به سوی خودروهای در حال حرکت در این شهر شلیک می‌کنند. یک مقام پلیس اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفت دو مامور یگان ویژه مرزی مبارزه با تروریسم که در یکی از رستوران‌های همین خیابان حضور داشتند، مهاجمان را از پای درآورند.

حماس و جهاد اسلامی با استقبال از این حمله، آن را یک عملیات قهرمانانه توصیف کردند. حماس با صدور بیانیه‌ای این عملیات را «پاسخی به نشست عادی‌سازی روابط اسرائیل و اعراب در نگب (نگو/نقب) در جنوب اسرائیل توصیف کرد. اسرائیل روزهای یکشنبه و دوشنبه در همین شهر میزبان نشست بی‌سابقه وزرای امور خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مراکش است. یائیر لپید، وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که همتایان عرب وی این حمله را محکوم و با خانواده قربانیان اظهار همدردی کرده‌اند.

ایمن عوده، رئیس گروه «لیست واحد» که ائتلافی از احزاب سیاسی عرب اسرائیلی است و در کنست، پارلمان حضور دارد با صدور بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: «چنین کارهایی هیچ ربطی به مبارزه سیاسی اعراب برای احقاق حقوقشان ندارد.»

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید