علائمی که نشان می‌دهند بیش از اندازه نمک مصرف کرده‌اید، را بشناسید.

اگر این علائم را دارید، نمک کم‌تری بخورید

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، خوردن نمک زیاد می‌تواند منجر به کم آبی سلولی شود. هنگامی که یک فرد کم آب می‌شود مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، واکنش شما و تمرکزتان کاهش می‌یابد.

از جمله علائمی که نشان می‌دهند بیش از اندازه نمک مصرف کرده‌اید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- خشکی دهان

وقتی بیش از حد نمک می‌خورید مستقیم‌ترین احساس خشکی دهان است، زیرا تعادل الکترولیت نمک و آب در بدن به هم می‌خورد. به منظور تنظیم این تعادل به حالت عادی، مغز پیام‌های مرتبط با تشنگی را ارسال می‌کند بنابراین میل شدیدی به نوشیدن آب دارید.

۲- کند شدن واکنش

خوردن نمک زیاد می‌تواند منجر به کم آبی سلولی شود. هنگامی که یک فرد کم آب می‌شود مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، واکنش شما و تمرکزتان کاهش می‌یابد.

۳- انگشتان ضخیم‌تر

اگر با افزایش وزن مواجه نبوده اید، اما انگشتان‌تان ضخیم‌تر می‌شوند این احتمال وجود دارد که نمک بیش از حد مصرف می‌کنید. این می‌تواند باعث احتباس آب و ورم بدن شود.

۴- سردرد

خوردن بیش از حد نمک می‌تواند فشار خون و فشار رگ‌های خونی را افزایش دهد. این امر می‌تواند باعث ورم مغزی شود و زمانی رخ می‌دهد که اعصاب تحت فشار قرار می‌گیرند و منجر به سردرد می‌شود.

۵- تکرر ادرار

اگر نمک بیش از حد می‌خورید کلیه‌های شما برای خلاص شدن از شر سدیم اضافی باید سخت‌تر و بیش‌تر کار کنند. این موضوع باعث می‌شود که شما بیش‌تر به دستشویی بروید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید