۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 55344432

در سازمان محیط زیست زیستگاه‌های حساس را شناسایی کردیم و آمار را در اختیار سازمان دام پزشکی قراردادیم، اما هنوز سازمان دام پزشکی موفق به واکسیناسیون کامل دام‌های اهلی نشده و چرخه‌ی واکسیناسیون تکمیل نشده است.

طاعون به جان حیات وحش ایران افتاد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طاعون عامل بیش از ۶۵ درصد از تلفات در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده است.

رضا فرجی رئیس دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا ppr یک بیماری مشترک بین دام و حیوانات اهلی است، سازمان دام پزشکی به عنوان متولی اصلی و سازمان محیط زیست تلاش‌های زیادی را برای درمان طاعون انجام داده اند.

فرجی ادامه داد: در سازمان محیط زیست زیستگاه‌های حساس را شناسایی کردیم و آمار را در اختیار سازمان دام پزشکی قراردادیم، اما هنوز سازمان دام پزشکی موفق به واکسیناسیون کامل دام‌های اهلی نشده و چرخه‌ی واکسیناسیون تکمیل نشده است، سازمان دام پزشکی بر اساس قوانین بین المللی متعهد است که تا سال ۲۰۳۰ طاعون نشخوار کنندگان کوچک را ریشه کن کند .

به گفته‌ فرجی، میزان تلفات در اکثر استان‌ها سیر نزولی داشته، اما باید به صفر برسد، یکی از دلایل توسعه بیماری تراکم جمعیت علف خواران در مناطقی که حفاظت می‌شوند است، بیش از ۶۵ درصد از تلفات در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده است، که دلیلش افزایش تراکم جمعیت و پایین آمدن کیفیت خدمات اکوسیستمی مانند آب و غذا است.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا سطح مناطق حفاظت شده را افزایش دهیم تا تراکم کاهش یابد یا با ابزارهای مدیریتی مانند انتقال جمعیت حفاظت از کریدورها یا انتقال جمعیت بیماری را کنترل کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید