۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 55344388

طبق اعلام هواشناسی هرمزگان در روزهای پیش روز شدت وزش باد در سواحل غربی جزیره از جمله کیش تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج نیز به ۲ متر خواهد رسید.

بنادر کیش تعطیل شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: وزش باد و ناپایداری های دریایی فعالیت بنادر این جزیره را به مدت ۲ روز تعطیل کرد.

عزت الله محمدی اظهار داشت: با توجه به تشدید وزش بادهای شمال غربی و طوفانی شدن دریا تردد کلیه شناورها از مبدا کیش و برعکس از ۹ صبح امروز یکشنبه تا ۱۱ صبح روز سه شنبه هفتم تا تا نهم فروردین ممنوع است.

وی اضافه کرد: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان در روزهای پیش روز شدت وزش باد در سواحل غربی جزیره از جمله کیش تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج نیز به ۲ متر خواهد رسید.

محمدی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای ارایه خدمات مناسب به مسافران از روز سه شنبه پس از کاهش شدت تندباد برای ورود و خروج به جزیره انجام شده است یادآور شد: به منظور تسهیل در روند سفرهای دریایی فعالیت بنادر جزیره کیش از چارک و آفتاب به این جزیره و برعکس ۲۴ ساعته خواهد بود.

وی افزود: از ۲۵ اسفند تا پایان روز پنجم فروردین درمسیرهای هوایی و دریایی کیش ۲۲۶ هزار نفر وارد جزیره و یا از جزیره کیش خارج شدند که ۱۳۲ هزار نفر از این تعداد از مسیرهای هوایی و ۹۴ هزار نفر نیز از مسیرهای دریایی جابجا شده اند.

وی گفت: در همین مدت ۲۲ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۳ هزار خودرو به جزیره وارد و بیش از ۶ هزار خودرو از جزیره خارج شده است.

در ۱۰ روز گذشته و تا پایان روز پنجم ۱۳۷ هزار گردشگر از طریق فرودگاه و بندرگاه وارد جزیره کیش شده اند که از این تعداد ۹۰ هزار نفر از جزیره خارج شده اند.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید