غواصی و دیدن شگفتی‌ های خلقت در زیر آب قبل از این‌که نوعی ورزش باشد تجربه منحصر به فردی است که توانایی خاصی لازم ندارد و هر فرد با گذراندن یک جلسه آموزشی که حدود بیست دقیقه زمان می برد می‌تواند راهی اعماق دریا شود.

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، یکی از جاذبه های اختصاصی کیش انواع ورزش ها و تفریحات آبی است که می توان در آن انجام داد. آب های آرام این امکان را می دهد تا بسیاری از ورزش ها از جت اسکی تا غواصی در آن انجام شود. افرادی که دوست دارند کمی دریاها را در اختیار خودشان بگیرند باید این ورزش ها را امتحان کنند چرا که تجربه آن در نقاط دیگر امکان پذیر نیست. البته این نکته را نیز باید بگوییم که ورزش های دریایی کیش کمی از باقی تفریحات آن گران تر است.
در این قسمت به معرفی ورزش تفریحی غواصی در کیش میپردازیم.

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

غواصی و دیدن شگفتی‌ های خلقت در زیر آب قبل از این‌که نوعی ورزش باشد تجربه منحصر به فردی است که توانایی خاصی لازم ندارد و هر فرد با گذراندن یک جلسه آموزشی که حدود بیست دقیقه زمان می برد می تواند راهی اعماق دریا شود.

هر چند که در برخی از استخرها و مراکز تفریحی غواصی در محیط استخر وجود دارد اما تجربه این ورزش در آب شور دریا حال و هوای خاص خودش را دارد.

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

هزینه غواصی در جزیره کیش با احتساب جلسه آموزش، بیست دقیقه غواصی در اعماق و رفت و برگشت حدود۱۵۰ هزار تومان است.

لباس‌ های غواصی بر حسب سایز و جنسیت غواص تحویل داده می‌شوند که البته تحمل وزن کپسول‌ های هوایی برای بیشتر افراد، کار سختی است.

بعد از آموزش نحوه تنفس و حرکت در زیر آب، غواصان سوار قایق می‌شوند تا بر حسب جریان‌ های زیر آب و آرامش آب، به محل مورد نظر بروند.

زیر آب فقط سکوت و صدای غلغل حباب است! شنیدن صدای حباب‌ های تنفسی در آب آرامش خاصی به انسان میدهد.
 

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

دیدن مرجان‌ های زنده، دلقک ماهی‌، خیار دریایی، لاک‌ پشت، توتیای دریایی و ماهی‌ هایی که در دسته‌ های هزار تایی شنا می‌کنند و حتی راه رفتن و نشستن در کف دریا آن قدر هیجان‌ انگیر است که برخی از غواصان با مرجان‌ ها برخورد می‌کنند و زخمی می‌ شوند و تنها زمانی که از آب خارج شدند متوجه این زخم‌ ها می‌ شوند!

جدا شدن از دنیای زیر آب و خستگی ناشی از حمل کپسول‌ ها و شنا در اعماق آب، همگی باعث می‌ شوند تا موقع برگشت خبری از خنده و شوخی نباشد و بیشتر غواصان ترجیح بدهند تا زمان باقی مانده تا ساحل را به سکوت بگذرانند با این همه خاطره غواصی همچنان زنده باقی می‌ ماند.

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

قابل ذکر است که  هم اکنون چندین باشگاه غواصی در جزیره کیش خدمات خود را بصورت تفریحی و آموزشی به علاقمندان این رشته ورزشی ارایه می‌ کنند .
بانوان نیز می‌ توانند در باشگاه غواصی بانوان و همراه با مربیان زن در آبهای جزیره کیش غواصی کنند.

سایت‌های مختلف برای غواصی در کیش:

غواصی در ساحل مرجان کیش (غواصی تفریحی قابل استفاده برای تمام افراد): سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک کیش. عمق این سایت بین ۴ تا ۱۲ متر و چند کیلومتر مربع مرجان زنده دارد. ماهی های کوچک و بزرگ متعددی در این سایت قابل مشاهده هستند و برای تفریح گزینه بسیار مناسبی است. سایت غواصی بیگ کورال دارای ۳ کیلومتر مرجان زنده است.

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

غواصی در ساحل شرقی (غواصی تفریحی قابل استفاده برای تمام افراد): سایت زوبیچ کیش. این سایت با عمق ۴ تا ۶ متر از ساحل اسکله تفریحی تا ساحل هتل داریوش قرار دارد.

غواصی در ساحل جنوبی (مخصوص دارندگان مدرک غواصی حرفه ای): سایت سترن کرک کیش. این سایت که با نام فارسی شکاف جنوبی نیز مشهور است عمقی بین ۱۰ تا ۱۴ متر دارد. جریان آب در این شکاف سرعت بیشتری دارد و مناظر بکر و زیبایی که بوسیله جریان آب ایجاد شده اند قابل مشاهده است. شنا و اکتشاف در این سایت نیاز به تجربه و گذراندن دوره های ویژه دارد.
 

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

غواصی عمیق در ساحل و اسکله مرجان (مخصوص دارندگان مدرک غواصی حرفه ای): سایت داما کیش. عمق این سایت ۱۸ تا ۳۳ متر است و فقط برای غواصان حرفه ای قابل استفاده است. سایت داما در واقع بقایای یک کشتی غرق شده باربری سنگالی است که اکنون محل زندگی ماهیان رنگارنگ و زیبای خلیج فارس است. نقطه دقیق کشتی بوسیله مکان یاب ماهواره ای GPS پیدا می شود و از جذاب ترین سایت های حرفه ای در جهان به شمار می رود.
 

نکته مهم سلامتی برای علاقمندان به غواصی

برای غواصی نداشتن ناراحتی قلبی - تنفسی و نداشتن مشکل در مجاری گوش‌ ها و راه‌ های تنفسی بدن ضروری است.

مراکزی که خدمات غواصی کیش در آنها دایر است:

  • غواصی بانوان: واقع در پلاژ بانوان . تلفن: ۰۹۳۸۵۰۰۴۰۱۵
  • مرکز غواصی: واقع درمجتمع تفریحات دریایی. تلفن: ۰۹۳۴۷۶۹۱۲۹۶ و ۰۹۳۴۷۶۹۳۲۴۶
  • ساحل شایان: واقع در مجتمع تفریحات دریایی. تلفن: ۰۹۱۲۵۱۸۹۵۵۳ و ۰۹۳۴۷۶۹۳۲۱۷ و ۰۹۱۲۳۸۴۴۰۵۲
  • مرجان: واقع در پارک ساحلی مرجان. تلفن: ۰۹۳۴۷۶۸۲۹۵۴
  • مارینا: واقع در پارک ساحلی مرجان . تلفن:  ۰۹۱۲۱۷۱۸۷۹۱ و ۰۹۳۴۷۶۸۲۴۷۲
  • اسکوبا: واقع در پارک ساحلی مرجان . تلفن: ۰۹۳۴۷۶۹۹۹۵۲ و ۰۹۱۲۲۷۸۴۵۲۵
  • سی من: واقع در دامون ساحلی . تلفن: ۰۹۳۴۷۶۹۱۱۰۶ و ۰۷۶۴۴۴۵۹۳۹۹ و ۰۷۶۴۴۴۵۹۲۹۹
  • ناتیلوس: واقع در پشت مجموعه مارینا پارک هتل . تلفن: ۰۷۶۴۴۴۵۰۳۹۸
  • کشتی یونانی: واقع در پارک ساحلی کشتی یونانی. تلفن ۰۹۳۴۷۶۹۳۵۴۹ و ۰۹۳۴۷۶۹۵۹۹۲
  • دایورزدان: واقع در ساحل هتل داریوش. تلفن: ۰۹۱۲۱۷۲۵۳۷۶ و ۰۷۶۴۴۴۲۵۲۷۴
  • مجتمع دنیای زیر آب: واقع در پارک ساحلی سیمرغ . تلفن: ۰۹۳۴۷۶۸۳۸۳۸ و ۰۷۶۴۴۴۴۴۶۷۶
  • آکواریوس:  واقع در برج های ساحلی پرشین . تلفن: ۰۹۱۳۷۰۷۱۶۰۴ و ۰۹۳۴۷۶۹۵۷۲۹ و ۰۹۳۸۲۲۷۳۹۷۷
  • داریوش: واقع در برج های ساحلی پرشین. تلفن: ۰۹۳۴۷۶۹۴۴۰۲ و ۰۷۶۴۹۳۱۳۵۱۴
  • اسکوتر غواصی: واقع در پشت هتل شایان ساختمان مدرسه غواصی. تلفن: ۰۹۱۲۲۱۶۱۸۳۱

هزینه:

براساس سایت رسمی غواصی در کیش، هزینه غواصی تفریحی در سال ۱۳۹۵، نود هزار تومان بود. با افزایش قیمت ها هزینه غواصی در سواحل کیش در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۵۰ هزار تومان می باشد.

لذت غواصی را در خلیج فارس تجربه کنید

ورزش‌های تفریحی کیش

در باشگاه ها و مراکز تفریحات دریایی کیش، امکانات و خدماتی نظیر دوره های آموزش غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، گشت با قایق تندرو، گشت تفریحی دور جزیره، آکواریوم شناور، تور جزایر اطراف، چتر پاراسل، ماهیگیری تفریحی، قایق های پدالی، بانانا و شاتل سواری ارائه می شود.
مراکز ورزشی و تفریحات دریایی از ساعت ۹ صبح شروع به کار می کنند و معمولا" تا غروب آفتاب پذیرای مراجعان هستند.

امداد کیش

به منظور برقراری امنیت هر چه بیشتر و رفاه حال گردشگران و ساکنین، امور دریایی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش توسط یک فروند شناور جستجو و نجات ۲۴ساعته به صورت رایگان در نوار سیاحتی جزیره کیش جهت ارائه خدمات فعال می باشد. همچنین امور دریایی وظیفه کنترل و نظارت بر فعالیت تمامی کلوپ های غواصی و دریایی و مراکز ورزش های دریایی کیش را برعهده دارد.
شماره تلفن همراه اورژانس دریایی کیش: ۰۹۳۴۷۶۹۷۱۰۰
شماره تلفن اورژانس دریایی کیش با سیم کارت همراه جزیره: ۱۵۱
شماره تلفن موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش: ۰۷۶۴۴۴۵۰۴۸۷

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید