۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 55344376

دبی شهری مدرن و توریستی در امارات متحده عربی است که موجب شده گردشگران زیادی برای تماشای معماری شگفت‌انگیز و آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده، صحرا و دریای آرام و سواحل زیبا، خود را از گوشه‌وکنار دنیا به این منطقه از خاورمیانه برسانند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

به گزارش سلام نو به نقل از مجله گردشگری علی‌بابا دبی شهری در کشور امارات متحده عربی در حاشیه خلیج فارس است. جاهای دیدنی دبی دارد که در طول ۵ دهه اخیر ساخته شده‌اند زیادند. در واقع می‌توان گفت که تفریحات دبی بیشتر حاصل ساخت‌وسازهای دست مهندسان معروف از سرتاسر دنیا هستند تا معجزه طبیعت. اما به هر حال نمی‌توان گفت که دیدنی‌های طبیعی دبی خالی از لطف هستند.

جاهای تفریحی دبی آنقدر تنوع دارند که قبل از مسافرت به این شهر باید لیست جاهایی که می‌خواهید ببینید را آماده داشته باشید. اگر می‌خواهید تفریحات دبی را بهتر بشناسید و زمان ارزشمند خود را حین مسافرت هدر ندهید با این مقاله از مجله گردشگری علی بابا همراه باشید تا مراکز تفریحی دبی را بهتر بشناسید.

بهترین پارک آبی دبی کدام است؟

پارک آبی آکواونچر یکی از بهترین پارک‌های دبی است که در آن انواع بازی‌های آبی و سرسره‌های هیجان‌انگیز در انتظار شما هستند.

تفریح در سواحل دبی

شهر دبی حدود ۶۴ کیلومتر خط ساحلی دارد که بیشترین استفاده را از آن برده‌است. در واقع، تفریحات دبی که روی خط ساحلی این شهر قراردارند شامل سواحل شنی زیبا، پارک‌های آبی هیجان‌انگیز، و جزایر مصنوعی لوکس می‌شوند. البته باید بدانید که بازدید از سواحل دبی در طول روز در ماه‌های بهار و تابستان خیلی عاقلانه نیست و ممکن است به آفتاب سوختگی و کم آبی شدید بدن منجر شود. اگر از عاشقان خورشید داغ هستید رفتن به این سواحل خیلی هم برایتان خوشایند خواهد بود. اما حسابی مواظب سلامتی خود باشید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۱- ساحل لامر (La Mer)

ساحل لامر یکی از سواحل دبی است که در حاشیه شهر و در نزدیکی مراکز خرید و رستورآن‌ها قرار دارد. همین عوامل باعث شده این ساحل در میان توریست‌ها طرفداران زیادی داشته باشد. ساحل لامر بین مروارید جمیرا و خلیج جمیرا واقع شده و چهار بخش اصلی دارد:

  • ساحل
  • مرکز تفریحی
  • جزیره شمالی
  • جزیره جنوبی

اگر بخواهید هم خیلی از شهر دور نشوید و هم از بی‌نظیرترین تفریحات دبی بهره ببرید پیشنهاد علی بابا این است که بازدید از سال لامر را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

فعالیت‌هایی که در لامر انتظار شما را می‌کشند تنوع خیلی زیادی دارند. تمام اعضای خانواده با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند فعالیت مورد علاقه خود را روی این ساحل پیدا کنند. برای مثال هیجان‌دوستان می‌توانند به سراغ ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری و جت‌اسکی بروند. کسانی هم که دوست دارند اوقات آرام و بی‌دردسری را بگذرانند می‌توانند با دامان ساحل زیبا و آرام و کافه‌های روی آن پناه ببرند. برای بچه‌ها هم قلعه‌های بادی و زمین‌های بازی مهیاست و هر چقدر می‌خواهند می‌توانند بازی کنند.

 ۲- ساحل کایت (Kite Beach)

چرا اسم این ساحل را ساحل کایت گذاشته‌اند؟ خوب البته به خاطر کایت‌ها یا همان بادبادک‌های آن. این یکی از سواحل دبی است که در جای جای آن می‌توانید بادبادک‌هایی را در انواع و اقسام ببینید. البته به جز بادبادک و موج سواری با بادبادک، تفریحات دیگری هم در این ساحل انتظارتان را می‌کشد.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

از تفریحات دبی در منطقه جمیرا ۳ که ساحل کایت برای شما تدارک دیده می‌توان به دویدن در پیست حرفه‌ای، والیبال ساحلی، پارک اسکیت، و پارک آبی می‌توان اشاره کرد. اگر بعد از این همه فعالیت بدنی و ورزش گرسنه شدید هم اصلا نگران نباشید، ون‌های رنگارنگ غذا با منوهای مختلف و غذاهای خوشمزه در انتظار شما هستند.

احل جمیرا (Jumeirah Beach)

حالا می‌رسیم به یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل دبی یعنی ساحل جمیرا. ساحل سفید و زیبا در امتداد دریا تا چشم کار می‌کند ادامه دارد، فرصتی برای آرام گرفتن و جدا شدن از شلوغی و استرس زندگی شهری. روی ساحل چندین رستوران و چند مورد از مراکز خرید دبی هست که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

اگر به همراه کودکان خود به ساحل جمیرا آمده‌اید هم خیالتان راحت باشد. تفریحات دبی شامل حال آن‌ها هم می‌شود. کودکان دلبند شما می‌توانند هر چقدر می‌خواهند روی ساحل بازی کنند یا به پارک بازی کنار ساحل بروند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

اکثر مسافران دبی بعد از ساعت‌ها خرید و گشت و گذار در مراکز خرید برای استراحت به ساحل جمیرا می‌آیند. برای همین هم این ساحل ممکن است گاهی اوقات خیلی شلوغ شود. ساحل جمیرا یک گزینه هیجان انگیز دیگر هم برای شما دارد: مرکز ماساژ جمیرا. این مرکز انواع ماساژ را در محیطی لوکس و زیبا در اختیار شما می‌گذارد، مگر از این بهتر هم داریم؟

۴- ساحل الصفوح (Sufouh Beach)

ساحل الصفوح را به نام ساحل قصر سیاه هم می‌شناسند. چرا؟ چون که این ساحل در نزدیکی قصر پادشاهی امیر امارت متحده عربی قرار دارد. حالا ممکن است بپرسید در میان سواحل دبی برای تفریحات دبی چرا باید ساحل الصفوح را انتخاب کنیم؟ دلیل آن خیلی ساده است. سواحلی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم همگی از محبوبترین سواحل دبی هستند. برای همین هم نمی‌توانید انتظار داشته باشید محیط خلوتی را آنجا پیدا کنید. درعوض، ساحل الصفوح همیشه از جاهای دیگر خیلی خلوت‌تر است و در آنجا می‌توانید آرامش مطلق را تجربه کنید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

البته این یعنی ساحل الصفوح به اندازه ساحل کایت یا ساحل لامر امکانات تفریحی ندارد. همین طور بهتر است اشاره کنیم که ساحل الصفوح رستوران و کافه‌ای هم ندارد برای همین بهتر است از خانه یا هتل خوراکی‌های لازم را بیاورید. نهایتا اینکه در میان تفریحات دبی ساحل الصفوح از همه ساده‌تر و کم زرق و برق‌تر است ولی این دقیقا ممکن است چیزی باشد که شما می‌خواهید.

هیجان بازی های آبی در پارک های آبی دبی

یکی از تفریحات دبی که می‌تواند در هوای گرم و خورشید تابان دبی می‌تواند خیلی خوشایند باشد بازی کردن در پارک‌ های آبی دبی است. این پارک‌ها هیجان بازی را به همراه خنکای آب در اختیار شما قرار می‌دهند تا روزی زیبا و به یاد ماندنی برای خود بسازید. در ادامه چند تا از پارک‌های آبی دبی را بهتر خواهید شناخت.

۱- پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Waterpark)

پارک آبی آکواونچر یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی است. این پارک با امکاناتی که دارد می‌تواند روز بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. اگر به همراه فرزندان خود به پارک آبی آکواونچر می‌روید حتما به بخش برج‌های آبی و غارهای آبی بروید. این بخش‌ها مخصوصا برای کودکان با قد زیر ۱۲۰ سانتی‌متر طراحی شده‌اند. برای همین هم با خیال راحت می‌توانند کودکان خود را به آنجا بفرستید و نهایت هیجان را براشان رقم بزنید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

از دیگر امکانات پارک آبی آکواونچر می‌توان به رودخانه موج‌دار، حدود ۳۰ سرسره آبی، و انواع رستوران و کافه هم اشاره کرد. علاوه بر این‌ها امکانات آموزشی برای کودکان مهیا است و فرزندان شما می‌توانند شناکردن و اصول امنیتی را در این پارک یاد بگیرند. ساحل زیبای پارک هم موقعیت خوبی است که چند ساعتی را روی شن‌های گرم استراحت کنید و از خورشید تابان لذت ببرید.

پارک آبی آکواونچر در خیابان الهلال قرار دارد و هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶.۴۵ عصر باز است.

۲- پارک آبی لگولند (LEGOLAND Water Park)

پارک آبی لگولند یکی از تفریحات دبی است که به شهربازی‌های زنجیره‌ای لگولند تعلق دارد. مطمئنا با لگو آشنا هستید و تمام دوران کودکی خود را در حال بازی کردن و ساختن شکل‌های مختلف از قطعات لگو گذرانده‌اید. در این پارک می‌توانید قایق‌های لگویی واقعی را بسازید و آن را در موج‌های واقعی آزمایش کنید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

تا به حال لگوی بالشتی دیده‌اید؟ قبل از اینکه قایق‌های بادی رودخانه را امتحان کنید، می‌توانید قطعات لگوی مورد علاقه خود را به قایق‌تان اضافه کنید. از جمله امکاناتی که برای کودکان و خردسالان تهیه شده می‌توان به انواع سرسره، استخر موجی، تونل‌های موجی، و قایق‌های خانوادگی اشاره کرد.

پارک آبی لگولند را می‌توانید در خیابان شیخ زاید پیدا کنید و از ۱۰ صبح تا ۷ عصر در آن مشغول خوشگذرانی شوید.

۳- پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)

اگر داستآن‌های جحا را نشنیده‌اید قبل از اینکه به پارک آبی وایلد وادی بروید حتما یکی از آن‌ها را بخوانید. اگر بخواهیم ساده بگوییم، جحا معادل عربی ملانصرالدین خودمان است. پارک آبی وایلد وادی بر اساس همین داستآن‌ها طراحی شده. در واقع این تنها پارک آبی دبی است که در آن می‌توان حال و هوای فرهنگ عربی را بیشتر دید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

پارک آبی وایلد وادی یکی از جاهای تفریحی دبی است که در آن می توانید از سرسره‌ای ۱۵ متری با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت پایین بیایید. از دیگر جاذبه‌های این پارک آبی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • قلعه باران
  • سرسره‌های مارپیچی
  • موج‌سواری با موج‌های مصنوعی
  • سرسره‌های سرعتی

این پارک در خیابان جمیرا قرار دارد و روبروی برج العرب است. پارک آبی وایلد وادی از ۱۰ صبح تا ۷ عصر آماده خدمات رسانی به مراجعان و مسافران است.

تماشای آکورایوم های دبی

اگر برای تفریح و گردش به دبی می‌روید به هیچ عنوان تماشای آکواریوم را از دست ندهید. درست مانند خیلی دیگر از تفریحات دبی، این آکواریوم‌ها هم در تمام دنیا بی‌نظیر هستند و تنوع جانوران دریایی آن‌ها در کمتر آکواریومی پیدا می‌شود.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۱- آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواریوم دبی خانه هزاران جانور دریایی و حدود ۱۴۰ گونه مختلف آبی است. گشت و گذار در این آکواریوم این فرصت را به شما می‌دهد که به همراه خانواده خود اوقات خوشی را سپری کنید. این آکواریوم تجربه دیدار با بزرگ‌ترین گونه کروکودیل دنیا، سمور، و پنگوئن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

به علاوه در این آکواریوم ۱۰ میلیون لیتری می‌توانید به همراه کوسه‌ها غواصی کنید یا در قفس به دیدن آن‌ها بروید. کارکنان آکواریوم به شما این امکان را می‌دهند به ماهی‌ها و جانواران دریایی غذا بدهید و بعضی از آن‌ها را از نزدیک ببینید. این آکواریوم ۳ طبقه در مرکز خرید دبی قرار دارد و آن را می‌توانید در مرکز شهر پیدا کنید.

ساعات کاری این آکواریوم از ۱۰ صبح تا ۷ شب است.

۲- آکواریوم لاست چمبرز (The Lost Chambers Aquarium)

آکواریوم لاست چمبرز به مجموعه هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های تفریحی آتلانتیس تعلق دارد. این مجموعه شامل هتل‌، اقامت‌گاه، آکواریوم، ساحل، کافه‌ها، و رستورآن‌ها می‌شود. آکواریوم لاست چمبرز بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه و آفریقا است و ما را به یاد شهر گمشده آتلانتیس در اعماق دریا می‌اندازد.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

در این آکواریوم می‌توانید حدود ۶۵ هزار جانور دریایی از گونه‌های مختلف را ببینید و شناکردن و غذادادن به آن‌ها را تجربه کنید. آکواریوم لاست چمبرز شامل ۲۱ نمایشگاه مختلف از ماهی‌ها و جانوران شگفت‌انگیز زیر دریایی می‌شود. با استفاده از جدیدترین تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، آکواریوم لاست چمبرز اولین تجربه بازدید مجازی از آکواریوم را در اختیار شما می‌گذارد. این آکواریوم در ساحل پالم منطقه جمیرا قرار دارد.

طبیعت گردی در پارک های دبی

فکر می‌کنید تفریحات دبی فقط شامل ساحل و خرید کردن می‌شود؟ اشتباه می‌کنید! شهر دبی اصولا آب و هوای کویری دارد اما این دلیل نمی‌شود که جای جای شهر پارک‌های زیبایی هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

۱- جنگل بارانی (The Green Planet) در تفریحات دبی

دوست دارید یک جنگل استوایی را در قلب کویر ببینید؟ دبی جایی است که در آن می‌توانید به آرزوی خود برسید. یکی از جاهای تفریحی دبی که دیدن آن خالی از لطف نیست جنگل بارانی است. این پارک مصنوعی زیر سقف یک گنبد شیشه‌ای قرار گرفته و خانه‌ حدود ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری است. انواع موجوداتی که می‌توانید در این پارک ببینید شامل گیاهان استوایی، حشرات، خزندگان، و ماهی‌ها می‌شوند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

بازدید از این پارک تجربه بی‌نظیری برای تمام خانواده خواهد بود. می‌توانید به غار خفاش‌ها قدم بگذارید و این گونه‌های جذاب را از نزدیک ببینید. حتی می‌توانید میمون‌های درختی را ببینید که با دم بلند خود از شاخه‌های درختان آویزان شده‌اند و با آرامش تاب می‌خورند. پا گذاشتن داخل این پارک درست مانند این است که وارد دنیای دیگری شده‌اید که هزاران برابر با دنیای کویری اطراف فاصله دارد.

دیدن این پارک حداقل ۲ تا ۳ ساعت وقت می‌گیرد. فقط کافی‌ست بین ساعت‌های ۱۰ صبح و ۶ بعد از ظهر به خیابان سیتی واک بروید و یک تجربه بی‌نظیر را به خود هدیه دهید.

۲- پارک صفا (Safa Park)

یکی دیگر از تفریحات دبی که در قلب شهر می‌توانید به آن پناه ببرید پارک صفا است. این پارک فرصت خوبی به شما می‌دهد که یک روز تمام را در هوای آزاد بگذرانید و از هوای تازه لذت ببرید. به محض اینکه هوا کمی خنک شد، تمام خانواده‌هایی که در منطقه‌های الصفا، الجمیرا، و الوصل ویلا اجاره کرده‌اند به پارک می‌آیند تا از هوای عالی لذت ببرند. حدود ۲۰۰ گونه پرنده در پارک صفا زندگی می‌کنند و با دیدن این پارک ممکن است چشمتان به این پرنده‌ها هم بخورد.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

زمین بازی کودکان بهترین مکان برای تفریحات دبی برای کودکان است که هر چه می‌خواهند بازی کنند و نگران چیزی نباشند. یک پارک جداگانه برای بانوان هم در پارک صفا هست که اگر با جمع دخترانه به پارک می‌روید می‌تواند جای خوبی برایتان باشد.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

به علاوه، انواع بازی‌های کامپیوتری، کیوسک‌های غذا، و اتاق‌های بازی در انتظار شما هستند. اگر هم به دنبال کمی کالری سوزاندن و ورزش هستید نگران نباشید، امکانات ورزشی برای شما مهیاست. پارک صفا در خیابان شیخ زاید قرار دارد و بازدید از آن بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۱۰ شب آزاد است.

۳- باغ معجزه (Dubai Miracle Garden)

واقعا عجیب نیست که این پارک را باغ معجزه نام‌گذاری کرده‌اند. ۴۵ میلیون شاخه گل تازه و زیبا در میان کویر!‌ دیدن این باغ زیبا در میان تمام شلوغی و بیا و بروی شهر واقعا مثل این است که به بهشت پا گذاشته‌اید. طرح‌ها و شکل‌های مختلفی که این گل‌ها درست کرده‌اند مسلما شما را جادو خواهند کرد.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

البته بهتر است بگوییم باغ معجزه یک باغ گیاه‌شناسی است تا پارک. در میانه این پارک می‌توانید به باغ پروانه هم بروید که در آن ۲۶ گونه مختلف پروانه زندگی می‌کنند. باغ پروانه در فضای بسته قرار دارد و دمای آن کاملا کنترل شده‌ است.

باغ پروانه از ۹ صبح تا ۶ عصر باز است ولی برای بازدید از آن باید بلیط جداگانه تهیه کنید. باغ معجزه در خیابان البارشا قرار دارد و بین ماه‌های می و نوامبر باز است و می‌توانید از آن بازدید کنید.

۴- پارک زعبیل (Zabeel Park) در تفریحات دبی

پارک زعبیل با بقیه پارک های دبی فرق دارد. می‌دانید چرا؟ بیشتر به خاطر اندازه آن. این پارک وسعت تقریبا ۴۵ زمین فوتبال را دارد و از میان تفریحات دبی این یکی حتما باید در لیست‌تان باشد. اولین چیزی که در این شهر توجه شما را به خود جلب می‌کند شهر کودکان است، فضایی که در آن کودکان شما می‌توانند از بازی و بالا پایین پریدن در فضای باز لذت ببرند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

از دیگر جاذبه‌های این پارک زیبا می‌تواند به موزه دایناسورها با مجسمه‌هایی با اندازه واقعی، قایق سواری روی دریاچه با قایق پدالی، و فضای کباب‌پزی خانوادگی اشاره کرد. اگر نمی‌توانید تمام فضای پارک را پیاده طی کنید هم نگران نباشید، قطارهای برقی و اتوبوس‌های سرباز در جای جای پارک برای گردش بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌اند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

نهایتا اینکه اگر اهل ورزش هستید امکانات انواع ورزش‌ها در این پارک در اختیار شماست. و در آخر هم می‌توانید به بازار سنتی پارک زعبیل بروید و سوغاتی‌های رنگارنگ برای خود و خانواده تهیه کنید. خوبی این پارک این است که در نزدیکی ایستگاه متروی ال‌جفیلیه قرار دارد و همین رفتن به پارک را آسان‌تر کرده. تمام امکانات پارک بین ساعات ۸ صبح و ۱۰ شب در اختیار عموم قرار دارند.

۵- پارک مشرف (Mushrif Park)

پارک مشرف هم یکی دیگر از تفریحات دبی به شمار می‌رود که بازدید از آن جالب و به یاد ماندنی است. اولین کاری که بعد از ورود به این پارک باید انجام دهید بازدید از دهکده بین‌المللی است. دهکده بین‌المللی مجموعه‌ای است از خانه‌های سنتی از کشورهای مختلف جهان.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

در این دهکده می‌توانید ببینید خانه‌های روستایی آلمانی‌ها چه شکلی بوده، یا مردم روستایی تایلند کجا زندگی می‌کرده‌اند. خلاصه این که گشت و گذار در این دهکده به شما این حس را می‌دهد که دور دنیا را در ۸۰ دقیقه سفر کرده‌اید.

یکی دیگر از جاهای تفریحی دبی که در پارک مشرف قرار دارد مرکز ستاره شناسی ال‌ثریا  است. این مرکز بزرگ‌ترین تلسکوپ منطقه را در دل خود دارد و با استفاده از آن می‌توانید انواع اجرام آسمانی را نظاره‌گر باشید. به علاوه انواع نمایش‌های علمی در حوزه‌های ستاره‌شناسی در این مرکز ارائه می‌شوند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

از این فعالیت‌های جدی که بگذریم، پارک مشرف امکانات دیگری هم برای بازی کودکان، شنا، انواع ورزش‌ها، و پیاده‌روی دارد که می‌تواند روز شما را هیجان‌انگیزتر کند.

فقط کافی‌ست بین ساعات ۸ صبح و ۱۰ شب خود را به خیابان الخوانیج برسانید تا یک روز به یاد ماندنی را برای خود و تمام اعضای خانواده رقم بزنید.

شهربازی های دبی برای تفریحات دبی

دلتان کمی هیجان و تفریح بیشتر می‌خواهد؟ اصلا نگران نباشید، چون شهر دبی چندین شهربازی دارد که با انتخاب کردن یکی از آن‌ها می‌توانید اوج هیجان را تجربه کنید. البته باید بدانید که دستگاه‌های این شهربازی‌ها همه با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز ساخته شده‌اند و نهایت مسائل امنیتی در آن‌ها رعایت شده. پس خیالتان راحت باشد و طوفان آدرنالین را در رگ‌های خود احساس کنید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۱- شهربازی مادهش ورلد (Modhesh World)

مادهش در عربی یعنی شگفت‌انگیز این سرزمین حقیقتا سرزمین شگفت‌انگیزی است که برای هر گروه سنی فعالیتی دارد. کودکان می‌توانند در بخش ماجراهای کودکانه با انواع دستگاه‌ها از جمله چرخ فلک و ماشین بادی به بازی و تفریح بپردازند. بخشی از پارک هم به نوجوانان اختصاص داده شده که در آن انواع هیجان را می‌توانند تجربه کنند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

شهربازی مادهش دو بخش دیگر هم دارد. یکی برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری. در این بخش گیمرها می‌توانند از انواع بازی‌های تعاملی لذت می‌برند. یک بخش خوشمزه هم هست که انواع غذاهای سنتی و آماده در آن پیدا می‌شوند. کافه‌ها و کیوسک‌های این شهربازی بعد از یک روز پرهیجان و پرفعالیت انرژی لازم برای بقیه تفریحات دبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

شهربازی مادهش ورلد در مرکز تجارت بین‌المللی قرار دارد و ساعات کاری آن از ظهر تا ۱۰ صبح در روزهای یک‌شنبه تا پنج‌شنبه و از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب از پنج‌شنبه تا شنبه است.

۲- شهربازی آی ام جی (IMG Worlds of Adventure)

شهربازی آی ام جی چهار بخش اصلی دارد. اولین بخش این شهربازی بخش مارول است. در بخش مارول کودکان و نوجوانان با ثور، هالک، مرد آهنی، و بقیه گروه انتقام جویان همراه می‌شوید تا زمین را از دست خدایان شرور نجات دهید. دستگاه‌های این بخش با تم شخصیت‌های مارول طراحی شده‌اند و برای انواع گروه‌های سنی مناسب هستند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

بخش دره گم‌شده تم پارک ژوراسیک را دارد. انواع بازی‌ها و دستگاه‌ها از میان جنگل‌ها و دایناسورهای عظیم الجثه می‌گذرند. با شنیدن صدای غرش دایناسورها مو بر تن شما سیخ خواهد شد، دقیقا حس می‌کنید که پشت سر شما هستند. بخش کارتون‌های تلویزیونی تم انواع شخصیت‌های کارتونی را دارد. از شخصیت‌های بن ۱۰ گرفته تا دخترهای پاورپاف و ادونچرتایم. در این بخش می‌توانید با شخصیت‌های مورد علاقه خود همراه شوید و از بازی‌های تعاملی لذت ببرید. نهایتا بخش بلوار ای ام جی را داریم که در آن انواع فروشگاه‌ها و رستورآن‌ها را پیدا می‌کنیم.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

خلاصه یکی از میان تفریحات دبی که در آن به همراه کودکان خود می‌توانید روز خوشی را بسازید همین شهربازی آی ام جی است که ماجرایی منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. آی ام جی از ۱۲ ظهر تا ۸ شب آماده خدمت رسانی به مراجعان است و آن را می‌توانید در خیابان شیخ محمد بن زاید پیدا کنید.

۳- شهربازی هاب زیرو (Hub Zero)

عاشقان تکنولوژی به هیچ وجه نباید از رفتن به شهربازی هاب زیرو صرف نظر کنند. این یکی از تفریحات دبی است که حقیقتا شما را به سرگیجه دچار می‌کند. نه از روی سرعت چرخش دستگاه‌های بازی، بلکه از روی پیشرفته بودن تکنولوژی به کار رفته در بازی‌های سه‌بعدی و واقعیت افزوده.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

هر بازی که تصورش را بکنید، از هر دورانی در تاریخ بازی‌های رایآن‌های، در این شهربازی پیدا می‌شود. از بازی‌های نوستالژی آتاری و سگا با کیفیت‌های باورنکردنی گرفته، تا تازه‌ترین بازی‌های کامپیوتر و پلی‌استیشن که به تازگی وارد بازار شده‌اند. برای همین هم شهربازی هاب زیرو برای هر سن و سالی یک نوع بازی و سرگرمی دارد. فقط کافیست بین ساعات ۱۰ صبح و ۱۰ شب خود را به خیابان ال‌خوانیج برسانید تا به اندازه تمام سال‌های کودکی و نوجوانی از بازی‌های کامپیوتری لذت ببرید.

۴- شهربازی لگولند (LEGOLAND)

پارک آبی لگولند را به خاطر دارید؟‌این شهربازی هم به همان شرکت تعلق دارد. اگر فیلم‌ها و انیمیشن‌های لگومووی را دیده باشید مطمئنا با شخصیت‌های اسباب بازی آشنایی دارید و بازی کردن با آن‌ها برای شما خیلی لذت‌بخش‌تر خواهد بود. کودکان شما می‌توانند ساعت‌ها به درست کردن ماشین وهر چیز دیگری که بخواهند با آجرهای لگو مشغول باشند و بعد ساخته‌های خود را در مقایسه با دیگران در ورطه آزمایش بگذارند. یا می‌توانند با ماشین‌های لگویی رانندگی‌کردن یاد بگیرند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

بعد از اینکه دستگاه‌های بازی شهربازی را امتحان کردید و حسابی از تفریح سیر شدید می‌توانید سری به کارخانه لگولند هم بزنید تا از نزدیک ببینید آجرهای لگو چطور درست می‌شوند. به هر حال هر کدام از تفریحات دبی در شهربازی لگولند را که انتخاب کنید باید بین ساعات ۱۱ صبح تا ۶ عصر خود را به خیابان شیج الزاید برسانید.

تفریحات دبی از جنس هیجان و آدرنالین

شاید باورتان نشود، اما تفریحات دبی به همین‌ها ختم نمی‌شوند. انواع و اقسام جاهای تفریحی دیگر در این شهر در انتظار شماست که اوج هیجان و سرخوشی را به شما هدیه خواهد داد. پس اگر محیط جدی ساحل و پارک و محیط کودکانه شهربازی را نمی‌پسندید با ادامه این مقاله همراه باشید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۱- دهکده جهانی (Global Village)

اگر در سفر خود به دبی هنوز دهکده جهانی را ندیده‌اید وقت آن است که لیست جاهای دیدنی دبی که دیده‌اید را کامل کنید. اصلا دهکده جهانی چیست؟ دهکده جهانی مجموعه‌ای است از ساختمان‌های سنتی از کشورهای مختلف دنیا. در واقع ۲۶ ساختمان مختلف در این مجموعه قرار دارد و نمایش‌های فرهنگی و کیوسک‌های غذاهای سنتی از کشورهای مختلف از جاذبه‌های این ساختمان هستند. دهکده جهانی در خیابان شیج زاید قرار دارد و از ۲ بعد از ظهر تا ۱۱ شب باز است.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۲- چتربازی در دبی (Skydive Dubai)

می‌خواهید تفریحات دبی را در هیجان‌انگیزترین حالت ممکن تجربه کنید؟ پس به هیچ عنوان چتربازی در دبی را فراموش نکنید. البته ممکن است فکر کنید «من که چتر بازی بلد نیستم!» اما نگران نباشید. چون تمام آموزش‌های لازم قبل از پرش به شما داده خواهند شد. برای استفاده از امکانات چتربازی در دبی باید زمان مورد نظر خود را هنگام تهیه بلیط انتخاب کنید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

سعی کنید لباس‌هایی بپوشید که راحت و با فرهنگ دبی مناسب باشند. البته باید حواستان به آب و هوا هم باشد. اگر روزی که انتخاب کردید هوای مناسبی نداشت، باید چتربازی را به روز مناسب‌تری منتقل کنید. برای تجربه چتربازی در دبی باید به خیابان السیاحی بروید.

ساعاتی که می‌توانید انتخاب کنید بین ۵ صبح و ۳ صبح هستند.

۳- شهر متل پلی (Mattel Play! Town)

متل را می‌شناسید؟ متل بزرگ‌ترین کارخانه اسباب‌بازی سازی در آمریکا است. شهربازی این کارخانه در دبی امکانات زیادی را در اختیار کودکان شما می‌گذارد. این مورد از تفریحات دبی بیشتر برای کودکان مناسب است و می‌تواند هدیه فراموش‌نشدنی برای فرزند دلبند شما باشد.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

تمام شخصیت‌های اسباب‌بازی و کارتونی مشهور دنیا در این شهربازی منتظر بچه‌ها هستند و تجربیات زیبایی را در اختیار کودکان شما قرار می‌دهند. برای مثال دختر یا پسر شما می‌تواند در این مجموعه رقص یاد بگیرد. یا می‌تواند در مورد کار آتش‌نشان‌ها و امنیت آتش یاد بگیرد. یا با شخصیت‌های مختلف کارتونی بازی کند.

شهر متل پلی در خیابان الصفا قرار دارد و از ۱۰ صبح تا ۷ عصر باز است.

۴- مجتمع تفریحی تریل زون (Thrill Zone Entertainment Centre)

مجتمع تفریحی تریل زون فرصت خیلی خوبی است برای جوانان که به همراه دوستان خود اوقات خوشی را بگذرانند. چرا؟ چون این مجتمع بهترین زمین لیزرتگ را در امارات متحده عربی را دارد. علاوه بر لیزرتگ، سینمای ۶ بعدی، سالن رقص، و گالری هم از سایر امکانات این مرکز هستند. درست مانند خیلی دیگر از تفریحات دبی، مرکز تفریحی تریل زون هم در خیابان شیخ زاید قرار دارد و از ۱۰ صبح تا ۱۲ صبح باز است.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۵- کیدزانیا (KidZania)

یکی دیگر از تفریحات دبی که برای کودکان طراحی شده کیدزانیا است. این مرکز میهمانی‌هایی را برای کودکان برگزار می‌کند و حتی مدرسه‌های اماراتی می‌توانند اردوهایی را برای شاگردان تدارک ببینند. حدود ۴۰ فعالیت مختلف در این مرکز درقرار است. کیدزانیا به کودکان شما این امکان را می‌دهد که با مشاغل مختلف در دنیای واقعی آشنا شوند.

برای مثال، اگر کودک شما به حرفه‌ جراحی یا آشپزی، یا خلبانی علاقمند است، می‌تواند این شغل‌های را در کیدزانیا تجربه کند. کیدزانیا در خیابان مرکز مالی قرار گرفته‌است و از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب مشغول فعالیت است.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۶- دنیای پنگوئن‌های برفی (Ski Dubai)

تاحالا در میان کویر برف و پنگوئن دیده‌اید؟ مجموعه آسمان دبی یک مجموعه سرپوشیده‌است که در آن می‌توانید انواع ورزش‌ها و تفریحات دبی در برف و سرما را تجربه کنید. تجربیاتی مانند تله سیزژ، برف‌بازی، اسکی، اسنوبورد، و دیدن پنگوئن‌ها از جمله امکانات تفریحی دنیای پنگوئن‌های برفی هستند.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

دنیای پنگوئن‌های برفی حتی زیپ‌لاین هم دارد. این زیپ‌لاین اولین زیپ‌لاین زیرصفردرجه دنیا محسوب می‌شود. نهایتا اینکه یک استخر یخ‌زده هم هست که امکان شناکردن به همراه پنگوئن‌ها را به شما می‌دهد. بعد از اینکه در دریاچه یخ‌زده شناکردید حتما به کافه آسمان دبی بروید و یک لیوان شکلات داغ معروف آنجا را بخورید تا گرم شوید. آسمان دبی در خیابان شیخ زاید در مرکز خرید دبی قرار دارد و ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

۷- چرخ و فلک عین دبی (Ain Dubai)

چرخ و فلک عین دبی هم مثل خیلی دیگر از تفریحات دبی در پی رکورد شکنی است. این چرخ و فلک ۲۵۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین چرخ فلک در نوع خود است. این چرخ و فلک روی جزیره بلوواترز قرار دارد و از آن بالا می‌توانید نمای ۳۶۰ درجه تمام منطقه را ببینید. چرخ و فلک عین دبی از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب فعال است.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۸- پارک موضوعی موشن گیت (Motiongate)

کدام انیمیشن‌ را بیشتر دوست دارید؟ شرک، ابری با احتمال کوفته قلقلی، ماداگاسکار، هتل ترانسیلوانیا؟ در پارک موضوعی موشن گیت این امکان را خواهید داشت که خود را در دنیای کارتون مورد علاقه خود غرق کنید و از بازی‌هایی که در این پارک‌ها هستند را تجربه کنید.

عروسک‌های شخصیت‌های مختلف با اندازه‌های طبیعی، صحنه‌های فیلم که بازسازی شده‌اند، و موسیقی و ترانه‌های فیلم‌ها در موشن گیت در انتظار شما هستند. درست مانند خیلی دیگر از تفریحات دبی موشن گیت هم در خیابان الشیخ زاید قرار دارد. بین ساعات ۲ بعد از ظهر و ۱۱ شب می‌توانید خود را به تجربه‌ای فانتزی میهمان کنید.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۹- آب‌نمای دبی (The Dubai Fountain) در تفریحات دبی

آب‌نمای دبی بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال در تمام دنیاست. این آب‌نما در دریاچه مصنوعی برج خلیفه قرار گرفته و سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

در هوای گرم و شرجی دبی، پرتاب آب با فشار زیاد به آسمان خنکی خاصی به محوطه اطراف آب‌نما می‌بخشد. به علاوه، امکان قایق‌سواری روی دریاچه‌ و از میان ستون‌های آب‌نما هم برای شما مهیاست. این آبنمای زیبا در خیابان شیخ محمدبن رشید قرار گرفته و ۲۴ ساعته فعال است.

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

۱۰- خانه تسخیرشده هیستریا (Hysteria Haunted Attraction)

و بالاخره می‌رسیم به جایی که در تفریحات دبی به جای اوج هیجان اوج ترس را تجربه می‌کنیم. بله، وقت آن رسیده که به خانه تسخیرشده هیستریا برویم و با ارواح خبیث آنجا دست به یقه شویم!

دبی سرزمین شگفتی‌های خاورمیانه

فکر می‌کنید جراتش را دارید؟ اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی شجاع‌دل هستید به همراه دوستان به این خانه تسخیرشده بروید و با بدترین و ترسناک‌ترین کابوس‌هایتان روبرو شوید. خانه تسخیرشده هیستریا در خیابان مرکز مالی دبی واقع شده و همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب باز است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید