اهالی منطقه معتقدند که حضرت ایوب (ع) برای علاج بیماری برص خود در این مکان عصایش را بر زمین کوبیده و آبی گرم از زمین بیرون زده است. از آب گرم ایوب برای ترموتراپی (گرما درمانی) و معالجه بیماریهای پوستی استفاده می‌شود.

از چشمه آبگرم ایوب پیغمبر چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، چشمۀ آب گرم ایوب پیغمبر، از مجموعه چشمه هایی تشکیل شده که از دل زمین می جوشد و در سطح زمین جاری می شود. دمای آب چشمه حدود ۳۶ درجه سانتیگراد است. آب چشمه در سطح به شکل یک استخر به مساحت ۴۵۹ متر مربع و عمق متوسط حدود یک و نیم متر است. در حال حاضر اهالی منطقه و مردمی که از خواص معدنی آن مطلع هستند جهت شنا و تفریح از آن استفاده می کنند. در فاصله ۵ متری این چشمه، چشمه آب سرد قابل شرب قرار دارد که آب آن از گوشه ضلع شمالی استخر وارد آن می گردد که بخوبی سردی آب در این قسمت محسوس است. اطراف استخر به منظور رعایت اصول ایمنی و بهداشتی حصار کشی شده است.

آب گرم ایوب در دهستان گیفان در ۸۶ کیلومتری شمال بجنورد و در روستای ایوب واقع شده است . ویژگی منحصر بفرد چشمه آبگرم و خواص درمانی آن سبب شده که به منظور رفع بیماریهای پوستی مورد استفاده قرار بگیرد . این چشمه در روزهای تعطیل پذیرای گردشگران است که جهت استفاده از آب گوگردی و بهره وری از خواص طبی آن به روستای ایوب سفر میکنند . این چشمه بعنوان منطقه نمونه استانی انتخاب گردیده است .

از چشمه آبگرم ایوب پیغمبر چه می‌دانید؟


آب گرم ایوب که در فاصله ۷ کیلومتری مرکز دهستان واقع شده است تنها آب گرم طبیعی موجود دراستان خراسان شمالی است که از دیر باز زائران و مسافرانی را از دور و نزدیک به سمت خود می ‌کشانده است ، این آب گرم روی تپه‌ای به ارتفاع ۳۰۰ متر از سطح دره گیفان واقع شده است ، اکثرا معتقدند که حضرت ایوب (ع) برای علاج بیماری برص خود در این مکان عصایش را بر زمین کوبیده و آبی گرم از زمین بیرون زده تا آن حضرت خود را از لوث کرمهای موجود در بدنش پاک کند .
از آب گرم ایوب برای ترموتراپی (گرما درمانی) و معالجه بیماریهای پوستی استفاده می شود.

از چشمه آبگرم ایوب پیغمبر چه می‌دانید؟

نحوه سفر به آبگرم ایوب پیغمبر

تذکر: عزیزانی که آشنایی با این جاده را ندارند و برای اولین بار با وسیله شخصی می خواهند سفر کنند بعلت حرکت وسائط نقلیه موتوری- کشاورزی در جاده و پروژه راهسازی غیراصولی و پیچ خم های خطرناک و کم عرض جاده و کوهستانی بودن مسیر جاده باید به مسائل ایمنی توجه نموده و  سرعت لازم و مطمئن را رعایت نمایند تا سالم به مقصد برسند.

عزیزانی که با وسیله های عمومی می خواهند به سفر بروند آدرس محل سوار شدن سرویسهای ایوب (مینی بوس) به قرار زیر است:

بجنورد- انتهای خیابان ۱۷ شهریور شمالی- چهارراه ۳۲ متری شهدا.

حرکت از بجنورد: هرروز ساعت ۱۲
برگشت از ایوب: هر روز ساعت ۶ صبح

رانندگان مینی بوس این مسیر:
۱- آقای حاج نظر علیزاده
۲- آقای موسی مهرزاد: ۰۹۱۵۱۸۸۲۸۰۶

از چشمه آبگرم ایوب پیغمبر چه می‌دانید؟

موقعیت دسترسی

موقعیت جغرافیائی روستای ایوب: ایران- استان خراسان شمالی- شهرستان بجنورد- بخش گرمخان-  دهستان گیفان- روستای ایوب.

ورودی جاده دهستان گیفان: ورودی جاده گیفان که در ۱۷ کیلومتری شهر بجنورد ازجاده بین الملی مسیر بجنورد- شیروان سمت غربی مجتمع پتروشیمی خراسان که از جاده بین الملی منتزع شده است.

محور جاده بجنورد ـ گیفان: ورودی جاده گیفان ازجاده بین الملی مسیر بجنورد- شیروان  به مسافت ۲۴ کیلومتر تا زوقزلقان آسفالت و قسمت زو به مسافت ۳ کیلومتر جاده شوسه و بعد از زوی قزلقان به مسافت ۳۳ کیلومتر تا ابتدای روستای قاضی جاده آسفالت می باشد وادامه جاده تا زیارتگاه ایوب پیغمبر به مسافت ۱۵ کیلومتر جاده شوسه است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید